Întrebare: Care este termenul legal în care angajatorul trebuie să elibereze adeverinţele solicitate de salariaţi?
Răspuns: Potrivit prevederilor art.8 alin.(3) din HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat să îi elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existenţe în dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind înscrierile referitoare la persoană să şi/sau un document care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă, în meserie şi în specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidenţă şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
Documentele se eliberează în copie certificată de reprezentantul legal al angajatorului sau de persoană împuternicită de angajator pentru conformitate cu originalul.
Refuzul angajatorului de a elibera copii după documentele solicitate de către salariat constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei (art.9 alin.(1) lit.h) şi alin.(2) lit.e) din HG nr.500/2011).
Prin urmare, legiuitorul reglementează durata maximă în care angajatorul poate elibera documentele solicitate. Termenul efectiv este bine să se stabilească prin regulamentul intern sau prin contractul colectiv de muncă.
Angajatorul trebuie să ţină cont şi de scopul solicitării documentului, întrucât sunt situaţii în care adeverinţa trebuie eliberată în timp util pentru a nu pune în încurcătură salariatul în relaţia cu instituţiile care au solicitat adeverinţa.
Răspuns valabil la data de 20.08.2014 (2.961 vizualizări)
|