Acasă  | Articole  | Întrebări și răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesioniști contabili  | Experți contabili judiciari  | Informații fiscale  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!

Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Separarea gestiunilor de vânzare cu amănuntul şi cu ridicata


Întrebare: În urma controalelor făcute de către inspectorii antifraudă într-un complex comercial, au fost date amenzi şi suspendate case de marcat deoarece nu au avut gestiuni separate en gros şi en detail, deşi programele contabile făceau acest lucru în momentul folosirii casei de marcat. Gestiunea separată se referea la spaţiu special amenajat cu mărfuri cerându-se mutarea mărfurilor din acelaşi stand în două rafturi diferite, la o distanţă de 2 metri. Este corect acest lucru?

Răspuns: Iniţial, primele reglementări cu privire la efectuarea de activităţi de vânzare cu amănuntul şi cu ridicata au fost cuprinse, până în anul 2005, în OUG 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale şi normele metodologice emise în aplicarea ordonanţei de urgenţă. La art.1, alin.3 al OUG 28/1999, se prevedea ca, în cazul în care agenţii economici efectuau atât activităţi de vânzare cu amănuntul, cât şi cu ridicata, aceştia aveau obligaţia să emită bonuri fiscale pentru bunurile vândute cu amănuntul şi facturi fiscale pentru vânzările cu ridicata, cu excepţiile prevăzute de lege. îÎn aplicarea acestui articol, normele metodologice stabileau ca agenţii economici care efectuau atât activităţi de vânzare cu amănuntul, cât şi cu ridicata trebuiau să organizeze respectivele activităţi în spaţii comerciale separate, cu gestiuni distincte pentru fiecare activitate, iar în contabilitate operaţiunile trebuiau reflectate corespunzător.

Aceste prevederi au fost abrogate prin Legea 116/2004, iar prevederile normelor metodologice prin HG 2398/2004. Astfel, exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amînuntul în aceeaşi structură de vânzare, respectiv suprafaţă de vânzare este interzisă. Nu constituie suprafaţă de vânzare suprafaţa destinată depozitării şi păstrării mărfurilor, producţiei, birourilor şi anexelor. Astfel, dacă societatea efectuează atât activităţi de vânzare cu amănuntul, cât şi cu ridicata, astfel cum sunt definite de OG 99/2000, acestea nu pot fi desfăşurarate în aceeaşi structură de vânzare, respectiv suprafaţă de vânzare.

După suspendarea activităţii, trebuie avut în vedere să nu se înregistreze venituri pe gestiunea suspendată, deoarece acestea vor fi confiscate. De asemenea, după terminarea perioadei de suspendare, trebuie comunicat la primăria de care apartinenţi şi la Inspecţia Antifraudă că începeţi activitatea. Distanţa de 2 metri este o soluţie dată de ei din necunoştinţă de cauză şi legislaţie, întrucât ordonanţa spune clar că trebuie structuri separate.


Răspuns valabil la data de 08.10.2014 (10.649 vizualizări)


comentarii


Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (3.160 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.985 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (3.281 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.874 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (6.268 vizualizări)





Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (1.330 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (2.460 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.415 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.443 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.814 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.