Întrebare: Persoanele fizice autorizate (PFA) pot angaja personal pentru realizarea obiectului de activitate?
Răspuns: În conformitate cu Ordonanţa de urgenţă nr. 46 din 11 mai 2011 pentru modificarea şi completarea art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, publicată în Monitorul Oficial nr.350 din 19 mai 2011, se afirmă: "PFA (...) poate angaja, în calitate de angajator, terţe persoane cu contract individual de muncă, încheiat în condiţiile legii."
Înainte de a angaja personal, PFA trebuie să depună declaraţia 010, pentru modificarea vectorului fiscal, să obţină nume de utilizator şi parolă de la Inspectoratul Teritorial de Muncă pentru utilizarea programului Revisal şi, ulterior să depună periodic declaraţia 112.
Desigur, anagajările vor fi făcute cu respectarea legislaţiei muncii în vigoare.
Răspuns valabil la data de 28.12.2011 (2.118 vizualizări)
|