Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2017
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2017
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2017
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

O firmă în procedură de faliment trebuie să depună declaraţia 101?


Întrebare: O firmă asupra căreia a fost deschisă procedura falimentului la data de 30.06.2015, a depus la data de 25.03.2016 declaraţia 101 pentru anul 2015.

Va trebui această firmă să depună la data de 25.03.2017 această pentru anul 2016?

Menţionez că firma aplică prevederile OMFP 1802/2014.

Vă mulţumesc.


Răspuns: Procedura de faliment nu exonerează contribuabilul de obligaţiile declarative, în consecinţă declaraţia 101 trebuie depusă în termenul legal.

În conformitate cu prevederile art.41, alin.(16) din Codul fiscal, "Persoanele juridice care se dizolvă cu lichidare, potrivit legii, au obligaţia să depună declaraţia anuală de impozit pe profit pentru perioada prevăzută la art.16, alin.(6) şi să plătească impozitul pe profit aferent până la data depunerii situaţiilor financiare la organul fiscal competent". Termenul prevăzut la art.16, alin.(6) este: "Prin excepţie de la prevederile alin.(1) şi (5), în cazul contribuabililor care se dizolvă cu lichidare, perioada cuprinsă între prima zi a anului fiscal următor celui în care a fost deschisă procedura lichidării şi data închiderii procedurii de lichidare se consideră un singur an fiscal".

Totodată, trebuie ţinut cont de prevederile pct.41, alin.(7) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal: "În aplicarea prevederilor art.41, alin. (16) din Codul fiscal, la calculul rezultatului fiscal al contribuabililor care îşi încetează existenţa în urma operaţiunilor de lichidare nu sunt impozitate: rezervele constituite din profitul net, sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit sau ale unor scutiri de impozit, repartizate ca rezerve, rezervele constituite din diferenţe de curs favorabile capitalului social în devize sau din evaluarea disponibilului în devize, în conformitate cu actele normative în vigoare, dacă legea nu prevede altfel".

Contabilitatea se ţine pe toată perioada cât societatea comercială îşi păstrează personalitatea juridică şi obligaţiile declarative rămân aceleaşi, cu menţiunile de mai sus. Potrivit art.233, alin.(4) din Legea nr.31/1990 privind societăţile comerciale, societatea îşi păstrează personalitatea juridică pentru operaţiunile lichidării, până la terminarea acesteia.


Răspuns valabil la data de 23.02.2017 (3.764 vizualizări)


comentarii


Întrebări şi răspunsuri recente
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (3.572 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (3.884 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (3.718 vizualizări)
- Tratamentul fiscal al venitului din lichidarea unei persoane juridice (02.01.2017) (3.362 vizualizări)
- Ce informaţii constituie secret fiscal? (01.01.2017) (3.774 vizualizări)





Articole recente
- Comunicat ITM privind negocierea colectivă pentru punerea în aplicare a prevederilor OUG 79/2017 (22.11.2017) (5.761 vizualizări)
- Luni, 27 noiembrie 2017, termen limită pentru plata impozitului pentru închirierea camerelor în scop turistic (22.11.2017) (1.612 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 13-19 noiembrie 2017 (20.11.2017) (1.415 vizualizări)
- Comunicat ANAF: Creştere a TVA colectată în trimestrul III, rezultat al acţiunilor de control (16.11.2017) (1.928 vizualizări)
- Situaţia angajatorilor cu datorii la plata asigurărilor sociale (14.11.2017) (2.989 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2017 Pandora Impex SRL.