Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2018
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2018
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2018
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

O firmă în procedură de faliment trebuie să depună declaraţia 101?


Întrebare: O firmă asupra căreia a fost deschisă procedura falimentului la data de 30.06.2015, a depus la data de 25.03.2016 declaraţia 101 pentru anul 2015.

Va trebui această firmă să depună la data de 25.03.2017 această pentru anul 2016?

Menţionez că firma aplică prevederile OMFP 1802/2014.

Vă mulţumesc.


Răspuns: Procedura de faliment nu exonerează contribuabilul de obligaţiile declarative, în consecinţă declaraţia 101 trebuie depusă în termenul legal.

În conformitate cu prevederile art.41, alin.(16) din Codul fiscal, "Persoanele juridice care se dizolvă cu lichidare, potrivit legii, au obligaţia să depună declaraţia anuală de impozit pe profit pentru perioada prevăzută la art.16, alin.(6) şi să plătească impozitul pe profit aferent până la data depunerii situaţiilor financiare la organul fiscal competent". Termenul prevăzut la art.16, alin.(6) este: "Prin excepţie de la prevederile alin.(1) şi (5), în cazul contribuabililor care se dizolvă cu lichidare, perioada cuprinsă între prima zi a anului fiscal următor celui în care a fost deschisă procedura lichidării şi data închiderii procedurii de lichidare se consideră un singur an fiscal".

Totodată, trebuie ţinut cont de prevederile pct.41, alin.(7) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal: "În aplicarea prevederilor art.41, alin. (16) din Codul fiscal, la calculul rezultatului fiscal al contribuabililor care îşi încetează existenţa în urma operaţiunilor de lichidare nu sunt impozitate: rezervele constituite din profitul net, sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit sau ale unor scutiri de impozit, repartizate ca rezerve, rezervele constituite din diferenţe de curs favorabile capitalului social în devize sau din evaluarea disponibilului în devize, în conformitate cu actele normative în vigoare, dacă legea nu prevede altfel".

Contabilitatea se ţine pe toată perioada cât societatea comercială îşi păstrează personalitatea juridică şi obligaţiile declarative rămân aceleaşi, cu menţiunile de mai sus. Potrivit art.233, alin.(4) din Legea nr.31/1990 privind societăţile comerciale, societatea îşi păstrează personalitatea juridică pentru operaţiunile lichidării, până la terminarea acesteia.


Răspuns valabil la data de 23.02.2017 (5.937 vizualizări)


comentarii


Întrebări şi răspunsuri recente
- Este obligatoriu registrul unic de control pentru PFA? (27.12.2017) (6.068 vizualizări)
- Se va folosi formularul 700 pentru anularea prin opţiune a codului de TVA? (12.12.2017) (3.449 vizualizări)
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (3.981 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (5.888 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (4.758 vizualizări)





Articole recente
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 9-15 aprilie 2018 (16.04.2018) (1.318 vizualizări)
- Procedura privind procesarea formularelor 230 (12.04.2018) (1.256 vizualizări)
- Sumar acte normative cu incidenţă fiscală emise în 4 aprilie 2018 (11.04.2018) (1.267 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 2-8 aprilie 2018 (10.04.2018) (1.942 vizualizări)
- A apărut varianta actualizată a Codului fiscal după intrarea în vigoare a OUG 25/2018 (04.04.2018) (2.258 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2018 Pandora Impex SRL.