Răspuns: Registrul de bani personali, reglementat prin
Ordinul ministrului finanţelor publice nr.513/2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului registrului de bani personali, precum şi a procedurii de înregistrare a acestuia la organul fiscal şi care se referă la salariaţii unităţilor cu case de marcat fiscale este în continuare valabil.
Registrul trebuie ţinut de către persoanele ce efectuează vânzări de bunuri/prestări de servicii direct către populaţie, utilizând case de marcat fiscale. Mai multe detalii puteţi afla
aici.
Actualizare 7 iulie 2015. În data de 6 iulie 2015, a fost publicată în Monitorul Oficial nr.495
Legea nr.186/2015 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.8/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Conform articolului unic, pct.1 din Legea nr.186/2015, se abrogă pct.6 al art.I din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2015 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, care prevedea faptul că "la ora începerii programului de lucru, să asigure înregistrarea sumelor de bani deţinute de personalul operatorului economic care îşi desfăşoară activitatea în unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, într-un registru de bani personali, special întocmit în acest sens. Orice
sumă de bani înregistrată în plus faţă de suma înregistrată la ora începerii programului de lucru, nu
reprezintă sumă justificată prin registrul de bani personali". Legea nr.186/2015 intră în vigoare în data de 9 iulie 2015, dată de la care opinăm că registrul de bani personali nu mai este obligatoriu. Mai rămâne de abrogat
Ordinul ministrului finanţelor publice nr.513/2015, amintit mai sus.