|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Spaţiul Personal Virtual (SPV) - documentar |
Ce este Spaţiul Personal Virtual?
Serviciul SPV este un serviciu disponibil 24 de ore din 24, prin care ANAF pune la dispoziţia persoanelor fizice, în mod gratuit, prin internet, informaţiile şi înscrisurile în legătură cu Situaţia fiscală proprie a persoanei fizice.
Prin serviciul SPV vă puteţi informa asupra obligaţiilor fiscale pe care le aveţi de plată, puteţi descărcă decizii de impunere începând cu anul 2013, puteţi verifica cum declară angajatorul dvs. contribuţiile de asigurări sociale şi nu numai atât.
Cine poate utiliza SPV?
Orice persoană fizică care are atribuit un cod numeric personal (CNP).
Cum se face înregistrarea în SPV?
Înrgistrarea se face prin intermediul site-ului ANAF: www.anaf.ro, în secţiunea "Înregistrare Utilizatori" cu ajutorul unui username şi a unei parole, prin completarea şi transmiterea unei cereri de înregistrare şi obţinerea unui număr de înregistrare.
Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent şi care deţin un certificat digital calificat, se autentifica cu ajutorul acestuia.
Serviciul SPV poate fi utilizat în termen de 2 zile lucrătoare de la verificarea şi aprobarea cererii.
Ce documente pot fi primite prin SPV?
1. Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013;
2. Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015;
3. Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015;
4. "Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de ..." - la transmiterea Cererii privind "Situaţia obligaţiilor fiscale de plată la data de ....";
5. "Nota obligaţiilor de plată" - la transmiterea Cererii privind "Nota obligaţiilor de plată";
6. "Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori" - la transmiterea Cererii privind "Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori";
7. "Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spaţiul privat virtual" - la transmiterea Cererii privind "Istoricul acţiunilor şi Registrul documentelor electronice comunicate prin "Spaţiul privat virtual".
Din aprilie 2015, puteţi depune declaraţia de venit (declaraţia 200) şi puteţi redirecţiona până la 2% din impozitul pe venit (Cererea 230), pentru anul 2014. Toate detaliile le găsiţi la secţiunea "Declaraţii", meniul "Instrucţiuni".
Baza legală: Ordinul MFP nr.1154/2014 privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între ANAF şi persoanele fizice.
Data publicării: 06.05.2015 (1.901 vizualizări)
|
|
|