Acasă  | Articole  | Întrebări și răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesioniști contabili  | Experți contabili judiciari  | Informații fiscale  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!

Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Situaţiile în care ANAF poate suspenda activitatea unei firme


La jumătatea săptămânii trecute, Guvernul a aprobat Ordonanţa de Urgenţă care clarifică şi stabileşte situaţiile care duc la suspendarea activităţii unei firme, în contextul constatării unor nereguli.

Pentru prima abatere urmează astfel să se aplice amenzi, urmând ca activitatea să fie suspendată la cea de-a doua abatere, constatată într-un interval de 24 de luni de zile, fiind stabilite şi praguri pentru sumele respective.

Acestea sunt noile amenzi pentru firmele care înregistrează nereguli în cazul unui control din partea autorităţilor fiscale:

1. În cazul în care suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este de până la 300 lei inclusiv, dar nu mai mult de 3% inclusiv din valoarea înregistrată în casa de marcat până la oră controlului, ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, fapta se sancţionează cu avertisment, fără aplicarea sancţiunii complementare.

2. În situaţia în care suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este de până la 300 lei inclusiv, dar mai mare de 3% din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, faptă se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei, fără aplicarea sancţiunii complementare.

3. În cazul în care suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este cuprinsă între 300 lei şi 1.000 lei inclusiv, dar este mai mică de 3% inclusiv din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, fapta se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei la 15.000 lei, fără aplicarea sancţiunii complementare.

4. Dacă suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este cuprinsă între 300 lei şi 1.000 lei inclusiv, dar este mai mare de 3% din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, fapta se sancţionează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei. De asemenea, se suspendă pentru 30 de zile activitatea operatorului economic pentru unitatea de vânzare la care s-a constatat contravenţia, începând cu cea de-a doua abatere constatată într-un interval de 24 de luni.

5. Dacă suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este mai mare de 1.000 lei, dar este mai mică de 3% inclusiv din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului, ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, fapta se sancţionează cu amendă de la 20.000 lei la 25.000 lei, fără aplicarea sancţiunii complementare.

6. Dacă suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este mai mare de 1.000 lei şi mai mare de 3% din valoarea înregistrată în casa de marcat până la oră controlului, ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, fapta se sancţionează cu amendă de la 25.000 lei la 30.000 lei. De asemenea, se suspendă pentru 30 de zile activitatea operatorului economic pentru unitatea de vânzare la care s-a constatat contravenţia, începând cu cea de-a doua abatere constatată într-un interval de 24 de luni, indiferent pentru care dintre situaţiile prevăzute mai sus a fost aplicată sancţiunea la prima abatere, în cadrul termenului de 24 de luni.

7. Pentru situaţiile prevăzute la punctele 4 şi 6, dacă operatorul economic achită atât amenda, cât şi o sumă egală cu de zece ori amenda aplicată, sancţiunea complementară (suspendarea pentru 30 de zile a activităţii operatorului economic pentru unitatea în care s-a constatat contravenţia) încetează de drept în termen de 24 de ore de la prezentarea dovezii achitării la organul constatator.

De asemenea, se confiscă sumele deţinute la punctele de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, care nu pot fi justificate prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, în registrul de bani personali, în registrul special sau în chitanţe.

Sunt făcute şi unele modificări şi în ceea ce priveşte regimul de sancţionare al operatorilor economici care nu se dotează cu aparate de marcat electronice fiscale, deşi au această obligaţie. Prin urmare, potrivit noilor reglementări, dacă operatorul economic nu s-a dotat cu aparat de marcat electronic fiscal, suspendarea activităţii va fi dispusă până în momentul în care acesta se conformează prevederilor legale şi achiziţionează un aparat de marcat pe care îl fiscalizează şi îl utilizează în activitate, făcând în acelaşi timp, dovada plăţii amenzii pe care organul de control i-a aplicat-o.


Data publicării: 27.04.2015 (2.996 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (1.332 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (2.461 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.416 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.443 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.815 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (3.163 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.986 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (3.282 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.875 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (6.269 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.