Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2017
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2017
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2017
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Situaţia angajatorilor cu datorii la plata asigurărilor sociale


Din totalul de 583.170 de angajatori, persoane fizice sau juridice din România, 157.798 de angajatori au restanţe de 15,99 miliarde lei în contul contribuţiilor sociale obligatorii pentru pensii, sănătate şi şomaj, conform declaraţiilor fiscale, a deciziilor de impunere şi a deciziilor de calcul accesorii şi obligaţii fiscale suplimentare emise de ANAF. Din informaţiile declarate în Formularul 112 reiese că la data de 30 septembrie 2017 aceşti contribuabili aveau 2.076.097 de angajaţi.

Dintre cei 157.798 de angajatori cu datorii la plata obligaţiilor de asigurări sociale, 155.102 au capital privat, iar 2.696 au capital de stat sau majoritar de stat. Totodata, 7.237 de angajatori din totalul menţionat anterior se află în insolvenţă. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală întreprinde demersurile legale de executare silită pentru recuperarea tuturor restanţelor la bugetul de stat. Facem menţiunea că pentru contribuabilii în insolvenţă sau faliment dreptul ANAF de executare silită este suspendat prin efectul Legii nr.85/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

De asemenea, ANAF susţine reincriminarea faptei de reţinere la sursă şi nevirare a contribuţiilor sociale, pentru a reduce şi simplifica obligaţiile de declarare şi plată pentru persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator.

Precizăm că pe site-ul ANAF, la adresa de aici se publică trimestrial lista debitorilor care înregistrează obligaţii fiscale restante mai mari de:
a) 500.000 lei, în cazul debitorilor care au calitatea de mare contribuabil;
b) 250.000 lei, în cazul debitorilor care au calitatea de contribuabil mijlociu;
c) 100.000 lei, în cazul celorlalte categorii de debitori, inclusiv în cazul persoanelor fizice care înregistrează obligaţii fiscale restante şi din desfăşurarea de activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere;
d) 15.000 lei, în cazul debitorilor persoane fizice, altele decât cele de la lit. c), conform art. 162 din Codul de procedură fiscală coroborat cu prevederile art.I din Ordinul Preşedintelui ANAF nr.590/2017.

De asemenea, reamintim că situaţia primilor 500 de debitori persoane juridice cu obligaţii fiscale restante la bugetele de asigurări sociale înregistrate la 30 septembrie 2017 şi neachitate până la data publicării poate fi consultată la adresa de aici.


Data publicării: 14.11.2017 (2.990 vizualizări)
Sursa: ANAF


comentarii


Articole recente
- Comunicat ITM privind negocierea colectivă pentru punerea în aplicare a prevederilor OUG 79/2017 (22.11.2017) (5.761 vizualizări)
- Luni, 27 noiembrie 2017, termen limită pentru plata impozitului pentru închirierea camerelor în scop turistic (22.11.2017) (1.612 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 13-19 noiembrie 2017 (20.11.2017) (1.415 vizualizări)
- Comunicat ANAF: Creştere a TVA colectată în trimestrul III, rezultat al acţiunilor de control (16.11.2017) (1.928 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 6-12 noiembrie 2017 (13.11.2017) (1.777 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (3.572 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (3.884 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (3.719 vizualizări)
- O firmă în procedură de faliment trebuie să depună declaraţia 101? (23.02.2017) (3.764 vizualizări)
- Tratamentul fiscal al venitului din lichidarea unei persoane juridice (02.01.2017) (3.363 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2017 Pandora Impex SRL.