Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2018
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2018
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2018
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Schimb de informaţii între ANAF, notari şi cadastru


În Monitorul Oficial nr.205 din 7 martie 2018, a fost publicat Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1489/2018 din 19 februarie 2018 privind Procedura de stabilire a schimbului de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România şi Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

Procedura reglementează:
a) Solicitarea de către notarul public a certificatului de atestare fiscală (CAF) în cazul în care se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, precum şi transmiterea certificatului de către ANAF.
b) Transmiterea de către notarul public a copiei certificatului de moştenitor în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse obligaţii fiscale restante şi alte creanţe bugetare.
c) Transmiterea de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară a copiei certificatului de moştenitor în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse bunuri imobile.
d) Solicitarea de către ANAF a informaţiilor din registrele naţionale notariale şi comunicarea acestora.

În vederea comunicării informaţiilor, Uniunea Naţională a Notarilor Publici şi oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară se vor înscrie în sistemul informatic PatrimVen.

Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public implicat trimite Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale (CNARNN - Infonot) din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici o solicitare pentru obţinerea certificatului de atestare fiscală. CNARNN va face solicitarea către ANAF şi va recepţiona CAF-ul prin intermediul sistemului PatrimVen.

Pe acelaşi circuit, se vor transmite de notari către ANAF şi copiile certificatelor de moştenitor (fişier PDF).

ANAF poate solicita, prin mijloace electronice, CNARNN – Infonot informaţii din registrele naţionale notariale.

ANAF transmite CNARNN – Infonot informaţiile cuprinse în lista debitorilor persoane fizice, ulterior publicării pe site-ul ANAF, în vederea înscrierii în Registrul Naţional Notarial de Evidenţă a Creditorilor Persoane Fizice şi pentru formularea opoziţiei la partaj sau la donaţie, după caz.


Data publicării: 08.03.2018 (2.126 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Completarea reglementărilor contabile pentru distribuirea trimestrială a dividendelor (18.09.2018) (1.731 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 10-16 septembrie 2018 (17.09.2018) (1.634 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 3-9 septembrie 2018 (10.09.2018) (2.277 vizualizări)
- Procedura de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate (04.09.2018) (1.574 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 27 august-2 septembrie 2018 (03.09.2018) (2.513 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Este obligatoriu registrul unic de control pentru PFA? (27.12.2017) (7.429 vizualizări)
- Se va folosi formularul 700 pentru anularea prin opţiune a codului de TVA? (12.12.2017) (3.763 vizualizări)
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (4.205 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (7.788 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (5.440 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2018 Pandora Impex SRL.