|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Schimb de informaţii între ANAF, notari şi cadastru |
În Monitorul Oficial nr.205 din 7 martie 2018, a fost publicat Ordinul ministrului finanţelor publice nr.1489/2018 din 19 februarie 2018 privind Procedura de stabilire a schimbului de informaţii între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România şi Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
Procedura reglementează:
a) Solicitarea de către notarul public a certificatului de atestare fiscală (CAF) în cazul în care se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, precum şi transmiterea certificatului de către ANAF.
b) Transmiterea de către notarul public a copiei certificatului de moştenitor în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse obligaţii fiscale restante şi alte creanţe bugetare.
c) Transmiterea de către oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară a copiei certificatului de moştenitor în cazul în care în masa succesorală sunt cuprinse bunuri imobile.
d) Solicitarea de către ANAF a informaţiilor din registrele naţionale notariale şi comunicarea acestora.
În vederea comunicării informaţiilor, Uniunea Naţională a Notarilor Publici şi oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară se vor înscrie în sistemul informatic PatrimVen.
Ori de câte ori se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, notarul public implicat trimite Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale (CNARNN - Infonot) din cadrul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici o solicitare pentru obţinerea certificatului de atestare fiscală. CNARNN va face solicitarea către ANAF şi va recepţiona CAF-ul prin intermediul sistemului PatrimVen.
Pe acelaşi circuit, se vor transmite de notari către ANAF şi copiile certificatelor de moştenitor (fişier PDF).
ANAF poate solicita, prin mijloace electronice, CNARNN – Infonot informaţii din registrele naţionale notariale.
ANAF transmite CNARNN – Infonot informaţiile cuprinse în lista debitorilor persoane fizice, ulterior publicării pe site-ul ANAF, în vederea înscrierii în Registrul Naţional Notarial de Evidenţă a Creditorilor Persoane Fizice şi pentru formularea opoziţiei la partaj sau la donaţie, după caz.
Data publicării: 08.03.2018 (3.125 vizualizări)
|
|
|