În baza reglementărilor art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 88/2013 şi a prevederilor Ordinului ministrului Finanţelor Publice nr. 407/2013, în cazul contestării timbrului plătit, contribuabilul poate solicita restituirea diferenţei de timbru faţă de cel plătit.
Pentru restituirea sumelor reprezentând diferenţă de timbru, contribuabilul va depune în original şi copie la organul fiscal competent în administrarea acestuia următoarele documente:
- cerere de restituire, model tip aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 88/2013;
- dovada plăţii timbrului: chitanţa fiscală/ordinul de plată şi extrasul de cont, după caz;
- documentul eliberat de Regia Autonomă „Registrul Auto Român” privind rezultatul expertizei tehnice sau documentul eliberat de Corpul Experţilor Tehnici privind rezultatul evaluării individuale a autovehiculului.
Documentele în original se restituie contribuabililor ulterior verificării conformităţii şi înscrierii pe copiile care rămân la organul fiscal a vizei „conform cu originalul”.
Prin organ fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se înţelege:
- în cazul persoanelor juridice, al persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere - unitatea fiscală teritorială la care persoana este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe;
- în cazul persoanelor fizice - unitatea fiscală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul persoana fizică.
Restituirea sumelor se face potrivit prevederilor art. 117 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată cu modificările şi completările ulterioare, în maxim 45 de zile de la depunerea documentaţiei complete numai după efectuarea compensării cu eventuale obligaţii fiscale restante.
După depunerea documentaţiei, contribuabilii care solicită restituirea în numerar, vor primi de la organul fiscal competent „Înştiinţarea de restituire a unor sume reprezentând diferenţe de sume plătite/valoarea reziduală a timbrului, precum şi a sumelor stabilite de instanţele de judecată prin hotărâri definitive şi irevocabile”, prevăzută în Anexa nr. 2 din Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 407/2013, urmând a se prezenta la Trezoreria de domiciliu la data la care sunt programaţi pentru ridicarea sumelor cuvenite.
Data publicării: 08.04.2013 (924 vizualizări)
|