ANAF a publicat recent un proiect de ordin privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea şi gestionarea cazierului fiscal, procedura de înscriere, scoatere şi rectificare a informaţiilor în/din cazierul fiscal, solicitare şi eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul şi conţinutul formularisticii necesare, precum şi nivelul de acces corespunzător la informaţiile din cazierul fiscal.
Prin Ordonanţa Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 655 din 31 august 2015, au fost abrogate prevederile Ordonanţei Guvernului 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Prin noul cadru legislativ în acest domeniu au fost aduse modificări care vizează atât condiţiile de insciere, cât şi condiţiile de scoatere din evidenţa cazierului a datelor sau faptelor înscrise în bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale.
Pentru organizarea şi gestionarea cazierului fiscal s-a prevăzut, la art. 3 alin. (2) din această ordonanţă, că organele fiscale competente, procedura de înscriere, scoatare şi rectificare a informaţiilor în/din cazierul fiscal, solicitare şi eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul şi conţinutul formularisticii necesare, precum şi nivelul de acces corespunzător la informaţiile din cazierul fiscal se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Data publicării: 02.10.2015 (1.422 vizualizări)
|