Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2018
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2018
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2018
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Procedura privind procesarea formularelor 230


Vă aducem la cunoştinţă apariţia Ordinului preşedintelui ANAF nr.1003 din 4 aprilie 2018 pentru aprobarea Procedurii privind procesarea formularelor 230 "Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii"(Monitorul Oficial nr. 316 din 11 aprilie 2018).

Precizări suplimentare:
- Procedura se aplică de compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili şi declaraţii fiscale persoane fizice.
- Pentru formularele 230 depuse se întocmeşte o evidenţă a cererilor, în format electronic, cererile depuse de contribuabili fiind înregistrate în această evidenţă în termen de o zi lucrătoare de la depunerea acestora.
- Procesarea formularele 230 se face în termen de 15 de zile de la primirea acestora.
- După procesarea formularelor 230, se emite şi transmite contribuabililor a căror cerere a fost depusă în format hârtie, pe bază de borderou, o notificare conform modelului prevăzut în ordin.
- După comunicarea notificărilor, se procesează în evidenţa fiscală data comunicării acestora, astfel:
a) în ziua următoare termenului de 15 zile de la data punerii la dispoziţia persoanei fizice a documentului comunicat prin intermediul serviciului "Spaţiul privat virtual" (SPV);
b) în termen de 24 de ore de la primirea confirmării de primire de la poştă.
- Organul fiscal nu autorizează transferul către entitatea nonprofit înainte de expirarea unui termen de 30 de zile de la data comunicării notificării.
- Zilnic, se întocmeşte lista contribuabililor în cazul cărora s-a împlinit termenul de 30 de zile de la data comunicării notificării; din listă sunt eliminaţi contribuabilii care au comunicat, în scris, organului fiscal faptul că nu şi-au exercitat opţiunea.
- Virarea sumelor reprezentând până la 2% din impozit se realizează în maximum 90 de zile de la data depunerii cererii.
- În situaţia în care, după virarea sumelor în contul beneficiarilor, se constată că suma a fost virată în mod necuvenit, se vor efectua demersurile necesare în vederea recuperării sumelor prin emiterea unei decizii potrivit art.100 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.


Data publicării: 12.04.2018 (1.238 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 9-15 aprilie 2018 (16.04.2018) (1.096 vizualizări)
- Sumar acte normative cu incidenţă fiscală emise în 4 aprilie 2018 (11.04.2018) (1.253 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 2-8 aprilie 2018 (10.04.2018) (1.927 vizualizări)
- A apărut varianta actualizată a Codului fiscal după intrarea în vigoare a OUG 25/2018 (04.04.2018) (2.235 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 26 martie-1 aprilie 2018 (02.04.2018) (1.224 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Este obligatoriu registrul unic de control pentru PFA? (27.12.2017) (6.041 vizualizări)
- Se va folosi formularul 700 pentru anularea prin opţiune a codului de TVA? (12.12.2017) (3.443 vizualizări)
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (3.979 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (5.865 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (4.748 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2018 Pandora Impex SRL.