|
Nou! |
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Procedură gestionare raport de inspecție fiscală |
În Monitorul Oficial nr.1210 din 11 decembrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.4077 din 9 decembrie 2020 pentru aprobarea Procedurii de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală.
În vederea asigurării transparentizării activității de inspecție fiscală și a responsabilizării funcționarilor publici implicați în activitatea de inspecție fiscală, ANAF a publicat prezentul ordin privind gestionarea raportului de inspecție fiscală, având în vedere faptul că OPANAF nr.2506/2018 pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspecția fiscală reglementează procedura de lucru internă a organelor de inspecție fiscală.
Prin ordin au fost reglementate și situațiile în care apar divergențe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum și modalitatea de soluționarea a divergențelor prin consensul opiniilor între reprezentanții echipei de inspecție fiscală, șeful de serviciu și conducătorul activității de inspecție fiscală.
Procedura de gestionare a RIF-ului presupune derularea a 4 etape, astfel:
a) analiza constatărilor fiscale împreună cu șeful de serviciu coordonator;
b) întocmirea raportului de inspecție fiscală și a dosarului acțiunii de inspecție fiscală;
c) avizarea raportului de inspecție fiscală de către șeful de serviciu coordonator;
d) aprobarea raportului de inspecție fiscală de către conducătorul activității de inspecție fiscală.
Data publicării: 14.12.2020 (1.978 vizualizări)
|
|
|