Acasă  | Articole  | Întrebări și răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesioniști contabili  | Experți contabili judiciari  | Informații fiscale  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!

Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Procedură gestionare raport de inspecție fiscală


În Monitorul Oficial nr.1210 din 11 decembrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.4077 din 9 decembrie 2020 pentru aprobarea Procedurii de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală.

În vederea asigurării transparentizării activității de inspecție fiscală și a responsabilizării funcționarilor publici implicați în activitatea de inspecție fiscală, ANAF a publicat prezentul ordin privind gestionarea raportului de inspecție fiscală, având în vedere faptul că OPANAF nr.2506/2018 pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspecția fiscală reglementează procedura de lucru internă a organelor de inspecție fiscală.

Prin ordin au fost reglementate și situațiile în care apar divergențe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum și modalitatea de soluționarea a divergențelor prin consensul opiniilor între reprezentanții echipei de inspecție fiscală, șeful de serviciu și conducătorul activității de inspecție fiscală.

Procedura de gestionare a RIF-ului presupune derularea a 4 etape, astfel:
a) analiza constatărilor fiscale împreună cu șeful de serviciu coordonator;
b) întocmirea raportului de inspecție fiscală și a dosarului acțiunii de inspecție fiscală;
c) avizarea raportului de inspecție fiscală de către șeful de serviciu coordonator;
d) aprobarea raportului de inspecție fiscală de către conducătorul activității de inspecție fiscală.


Data publicării: 14.12.2020 (2.119 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (1.330 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (2.461 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.415 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.443 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.814 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (3.161 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.986 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (3.282 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.875 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (6.269 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.