|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Procedură gestionare raport de inspecție fiscală |
În Monitorul Oficial nr.1210 din 11 decembrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.4077 din 9 decembrie 2020 pentru aprobarea Procedurii de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală.
În vederea asigurării transparentizării activității de inspecție fiscală și a responsabilizării funcționarilor publici implicați în activitatea de inspecție fiscală, ANAF a publicat prezentul ordin privind gestionarea raportului de inspecție fiscală, având în vedere faptul că OPANAF nr.2506/2018 pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspecția fiscală reglementează procedura de lucru internă a organelor de inspecție fiscală.
Prin ordin au fost reglementate și situațiile în care apar divergențe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum și modalitatea de soluționarea a divergențelor prin consensul opiniilor între reprezentanții echipei de inspecție fiscală, șeful de serviciu și conducătorul activității de inspecție fiscală.
Procedura de gestionare a RIF-ului presupune derularea a 4 etape, astfel:
a) analiza constatărilor fiscale împreună cu șeful de serviciu coordonator;
b) întocmirea raportului de inspecție fiscală și a dosarului acțiunii de inspecție fiscală;
c) avizarea raportului de inspecție fiscală de către șeful de serviciu coordonator;
d) aprobarea raportului de inspecție fiscală de către conducătorul activității de inspecție fiscală.
Data publicării: 14.12.2020 (2.119 vizualizări)
|
|
|