|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Procedură eșalonare simplificată |
În Monitorul Oficial nr.1072 din 9 noiembrie 2021, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.1767 din 2 noiembrie 2021 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central.
Având în vedere faptul că eșalonarea la plată a obligațiilor bugetare în formă simplificată, adoptată prin OUG nr.181/2020 a fost una dintre cele mai accesate facilități fiscale și că prin această facilitate fiscală se asigură lichiditățile financiare necesare continuării activității contribuabililor care temporar se află în dificultate financiară, a fost adoptată OG nr.11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală, act normativ care introduce un capitol nou, respectiv Cap. IV1, care prevede o procedură permanentă de eșalonare la plată, în formă simplificată, pentru obligațiile bugetare administrate de organul fiscal central.
La art.20914 al acestui capitol se prevede că „procedura de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central se aprobă prin ordin al președintelui ANAF”.
Astfel, a fost elaborată procedura de acordare a eșalonării la plată în formă simplificată, care reglementează următoarele aspecte:
1. sfera de aplicare;
2. dispoziții privind cererea de acordare a eșalonării la plată;
3. organul fiscal competent pentru soluționarea cererilor de acordare a eșalonării la plată;
4. modul de eliberare a certificatului de atestare fiscală;
5. stabilirea conţinutului certificatului de atestare fiscală, eliberat în scopul acordării eșalonărilor la plată;
6. stabilirea procedurii de acordare a eșalonărilor la plată, a condiţiilor de menţinere a valabilităţii acestora, consecinţele pierderii valabilităţii eșalonărilor la plată;
7. stabilirea procedurii de modificare a eșalonărilor la plată acordate;
8. stabilirea regulilor speciale privind fuziunea/divizarea debitorilor care beneficiază de eșalonări la plată;
9. stabilirea regulii speciale privind punerea în aplicare a suspendării executării unui act administrativ fiscal;
10. stabilirea modelelor formularelor prevăzute de procedura de acordare a eșalonărilor la plată.
Data publicării: 10.11.2021 (2.113 vizualizări)
|
|
|