|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Prelungire facilități fiscale |
În Monitorul Oficial nr.315 din 29 martie 2021, a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr.19 din 25 martie 2021 privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul fiscal.
Impozitul specific unor activități
Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități (restaurante, hoteluri, pensiuni, terase), pentru anul 2021, nu datorează impozit specific pentru o perioadă de 90 de zile calculată începând cu data de 1 aprilie 2021.
Contribuabilii vor recalcula impozitul specific aferent anului 2021, prin împărțirea impozitului anual la 365 de zile calendaristice și înmulțirea valorii rezultate cu numărul de zile obținut prin scăderea din numărul de 365 de zile calendaristice a numărului de zile aferent perioadei prevăzute la alin.(1) și a numărului de 90 de zile calendaristice prevăzut în OUG 226/2020: Impozit specific de plată = Impozit specific/365 * (365 – 90 - 90).
Suspendare facilități pentru educația timpurie
Aplicarea prevederilor art.25, alin.(4), lit.i^1) și i^2), art.76, alin.(4), lit.x) și art.142, lit. z) din Codul fiscal (deducerile și scutirile privind sumele acordate pentru educația timpurie a copiilor) se suspendă, începând cu data de 1 aprilie 2021 și până la data de 31 decembrie 2021 inclusiv.
Pe perioada suspendării, cheltuielile pentru funcționarea corespunzătoare a creșelor și grădinițelor aflate în administrarea contribuabililor sunt considerate cheltuieli cu deductibilitate limitată de natura celor prevăzute la art.25, alin.(3), lit.b) din Codul fiscal și intră sub incidența limitei stabilite pentru acestea, de 5% aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului.
Suspendarea neimpozitării la salariați a sumelor acordate pentru educația timpurie se aplică începând cu veniturile aferente lunii aprilie 2021.
Impozitul pe venit
Impozitul anual datorat se stabilește de contribuabili în declarația unică pentru veniturile realizate în anul fiscal anterior, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net anual impozabil din care se deduce costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale.
În cazul asocierilor fără personalitate juridică, pentru stabilirea impozitului anual datorat de fiecare membru asociat, costul de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale puse în funcțiune în anul respectiv se distribuie proporțional cu cota procentuală de participare corespunzătoare contribuției, conform contractului de asociere.
TVA
S-a precizat faptul că sumele reprezentând TVA cumulată de plată cu care organul fiscal s-a înscris la masa credală, potrivit prevederilor Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, nu se mai preiau în decontul de TVA.
Prin excepție de la regula generală, în declarația recapitulativă (D390-VIES) nu se mai menționează operațiunile intracomunitare realizate de persoane impozabile din România cu persoane impozabile din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, cu excepția operațiunilor intracomunitare care implică transporturi de bunuri în/din Irlanda de Nord.
D390-VIES se va întocmi și în situația în care intervin modificări ale informațiilor furnizate cu privire la codul de înregistrare în scopuri de TVA al persoanelor impozabile cărora le sunt destinate bunurile expediate sau transportate în cadrul regimului de stocuri la dispoziția clientului.
Prelungire restructurare obligații fiscale (OG 6/2019) - 30 septembrie 2021
Debitorul (persoană juridică) care dorește să își restructureze obligațiile bugetare, are obligația:
- de a notifica organul fiscal competent până la data de 30 septembrie 2021, sub sancțiunea decăderii (anterior, termenul era de 31 martie 2021);
- de a depune cererea de restructurare până la data de 31 ianuarie 2022, sub sancțiunea decăderii (anterior, termenul era de 30 iunie 2021).
Pentru debitorii care au depus notificarea privind intenția de restructurare a obligațiilor bugetare, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență (29 martie 2021) și care nu depun solicitarea de restructurare a obligațiilor bugetare până la data de 30 iunie 2021 începe sau continuă, după caz, executarea silită. Depunerea unei noi notificări până la data de 30 iunie 2021 sau după expirarea acestui termen nu mai produce efecte. În situația în care solicitarea de restructurare este depusă după începerea executării silite, aceasta se suspendă de la data depunerii solicitării de restructurare.
Pentru debitorii care depun notificarea privind intenția de restructurare a obligațiilor bugetare, după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență (29 martie 2021), dar nu depun solicitarea de restructurare a obligațiilor bugetare în termen de 6 luni de la data depunerii notificării, începe sau continuă, după caz, executarea silită. În situația în care termenul de 6 luni se împlinește după data de 31 ianuarie 2022, solicitarea de restructurare trebuie depusă până la această dată. Depunerea unei noi notificări în perioada de 6 luni sau după expirarea acestui termen nu mai produce efecte. În situația în care solicitarea de restructurare este depusă după începerea executării silite, aceasta se suspendă de la data depunerii solicitării de restructurare.
Prelungire termen rambursare TVA cu control ulterior
Prin derogare de la prevederile art.169 din Codul de procedură fiscală, TVA solicitată la rambursare prin deconturile cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, depuse în cadrul termenului legal de depunere, se rambursează de organul fiscal central, cu efectuarea, ulterior, a inspecției fiscale.
Aplicabilitatea dispozițiilor de mai sus a fost prelungită până la 31 ianuarie 2022 (anterior, termenul limită era 31 martie 2021).
Prelungire anulare obligații accesorii (OUG 69/2020)
Debitorul va putea depune cererea de anulare a accesoriilor până la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv, sub sancțiunea decăderii (anterior, termenul limită era 31 martie 2021).
Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale cu scadențe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv și individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecții fiscale sau verificării situației fiscale personale în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență (29 martie 2021) sau începute după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2022, indiferent de momentul la care inspecția fiscală se finalizează, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
- toate diferențele de obligații bugetare principale individualizate în decizia de impunere sunt stinse până la termenul de plată prevăzut la art.156, alin.(1) din Codul de procedură fiscală;
- cererea de anulare a accesoriilor se depune, sub sancțiunea decăderii, până la data de 31 ianuarie 2022 inclusiv, respectiv în termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere dacă termenul de 90 de zile se împlinește după 31 ianuarie 2022 inclusiv. Dobânzile, penalitățile și toate accesoriile care pot fi anulate potrivit prezentului articol și care au fost stinse după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se restituie potrivit Legii nr.207/2015, cu modificările și completările ulterioare.
Prelungire acordare eșalonare specială (OUG 181/2020)
Debitorul va putea depune cererea de eșalonare specială până la data de 30 septembrie 2021, sub sancțiunea decăderii (anterior, termenul limită era 31 martie 2021).
Data publicării: 30.03.2021 (3.743 vizualizări)
|
|
|