Răspunzând unor intervenţii ale domnului Adrian Benţa, consultant fiscal, cu privire la modul de anulare a codului de TVA, ANAF face următoarele precizări pe pagina sa de Facebook:
Procedura efectivă de anulare a înregistrării în scopuri de TVA se realizează în urma unei discuţii faţă în faţă cu persoana impozabilă, identificată cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, în vederea evaluării intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice.
Înainte de luarea deciziei de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA sau a anulării acesteia, organul fiscal îi asigură persoanei impozabile analizate, posibilitatea de a-şi exprima punctul de vedere cu privire la decizia ce va fi adoptată, potrivit prevederilor Codului de Procedură Fiscală.
In conformitate cu prevederile art.316, alin.(11), lit.h), în cadrul procedurii actuale referitoare la evaluarea intenţiei şi a capacitătii persoanei impozabile de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA, aprobată prin OPANAF nr.605/2017, sunt analizate informaţiile şi datele existente în bazele de date ale ANAF, precum şi cele la care instituţia are acces în baza protocoalelor de schimburi de informaţii, încheiate cu alte instituţii.
Data publicării: 20.02.2017 (4.222 vizualizări)
|