Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Obligaţii fiscale privind sediile secundare


Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, contribuabilul/plătitorul are obligaţia de a declara organului fiscal central înfiinţarea de sedii secundare (sucursală, birou, magazin, atelier, depozit şi altele asemenea). Termen: 30 de zile de la data înfiinţării, pentru entităţile nou-înfiinţate.

Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale orice persoană subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, instituţia publică şi instituţia publică locală, care are organizată o entitate, cu sau fără personalitate juridică, la altă adresă decât sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizează venituri din salarii, are obligaţia să solicite înregistrarea fiscală a entităţii respective, ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui rază teritorială se află adresa unde se desfăşoară efectiv activitatea acelei entităţi. Termen : 30 de zile de la data înfiinţării, pentru entităţile nou-înfiinţate.

Astfel, orice persoană subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, instituţia publică şi instituţia publică locală, care are organizată o entitate, cu sau fără personalitate juridică, la altă adresă decât sediul social al subiectului respectiv, are următoarele obligaţii:

În cazul înfiinţării de sedii secundare care au sub 5 angajaţi, contribuabilii/plătitorii care înfiinţează sedii secundare care au sub 5 angajaţi au obligaţia de a declara înfiinţarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală) fără a se atribui cod de identificare fiscală (nu se înregistrează fiscal ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor).

În acest sens, se depune formularul 061 „Declaraţie privind sediile secundare” (Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul fiscal).

Formularul 061 se completează de către contribuabilii care înfiinţează aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligaţia înregistrării fiscale.

Formularul 061 se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabilului care înfiinţează sediile secundare.

În cazul înfiinţării de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajaţi, contribuabilii/plătitorii care înfiinţează sedii secundare care au minimum 5 angajaţi nu au obligaţia declarării acestora în baza formularului 061, dar au obligaţia să solicite înregistrarea fiscală a entităţilor respective, ca plătitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale şi art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală).

În acest sens se depune formularul 060 "Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul fiscal).

Formularul 060 se completează cu ocazia înfiinţării/modificării datelor declarate anterior/radierii înregistrării fiscale.

Formularul 060 se completează de către contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajaţi.

Formularul 060 se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află punctul de lucru.


Data publicării: 11.04.2017 (5.075 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (879 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (2.024 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.072 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.074 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.437 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (2.887 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.708 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (2.982 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.662 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (5.952 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.