|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Noutăţi privind arhivarea documentelor pentru contabilitatea în partidă simplă |
Aşa după acum am anunţat, începând cu 1 martie 2015, OMFP nr.170/2015 (publicat în Monitorul Oficial nr.139 din 24 februarie 2015) este actul normativ ce reglementează modul de ţinere a contabilităţii în partidă simplă. Acesta înlocuieşte OMFP nr.1040/2004.
În consecinţă, se aplică noi prevederi în ce priveşte arhivarea registrelor de contabilitate şi a documentelor justificative necesare în conducerea contabilităţii în partidă simplă.
Prin urmare, s-a modificat termenul legal de păstrare a documentelor utilizate de către persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă.
Astfel, documentele justificative vor fi păstrate doar cinci ani, faţă de termenul iniţial de zece ani, conform vechilor reglementări, excepţie făcând statele de salarii care se păstrează pe o perioadă de 50 de ani.
De asemenea, documentele justificative care atestă provenienţa unor bunuri cu durată de utilizare mai mare de cinci ani se păstrează pe perioadă de utilizare a bunurilor.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi şi Registrul -inventar se păstrează zece ani, conform prevederilor din Anexa OMFP 170/2015.
Redăm mai jos noile prevederi cuprinse în capitolul IV al Anexei, referitor la arhivarea şi păstrarea documentelor financiar-contabile.
1. Persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă au obligaţia să păstreze în arhivă lor registrele de contabilitate şi documentele justificative care au stat la bază evidenţierii operaţiunilor economico-financiare în contabilitatea în partidă simplă.
2. Termenul de păstrare a Registrului-jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b) şi a Registrului -inventar (cod 14-1-2/b) este de 10 ani.
3. Documentele justificative utilizate de persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă se păstrează pe o perioadă de 5 ani, cu excepţia statelor de salarii care se păstrează 50 de ani.
4. Documentele justificative care atesta provenienţa unor bunuri cu durată de utilizare mai mare decât perioadă prevăzută la pct. 3 se păstrează pe perioadă de utilizare a bunurilor.
5. Arhivarea documentelor financiar-contabile se face cu respectarea următoarelor reguli:
- documentele se grupează în dosare care se numerotează;
- gruparea documentelor în dosare se face cronologic şi sistematic, în cadrul fiecărui an la care se referă acestea;
- dosarele conţinând documente financiar-contabile se păstrează în spaţii amenajate în acest scop, asigurate împotrivă degradării, distrugerii sau sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor.
6. Arhivarea electronică a documentelor financiar-contabile se face cu respectarea condiţiilor prevăzute de Normele metodologice de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.512/2008, cu completările ulterioare.
Data publicării: 22.04.2015 (5.040 vizualizări)
|
|
|