Acasă  | Articole  | Întrebări și răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesioniști contabili  | Experți contabili judiciari  | Informații fiscale  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!

Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Modificări procedură eliberare certificat de atestare fiscală


În Monitorul Oficial nr.945 din 26 noiembrie 2019, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.3008 din 7 noiembrie 2019 pentru modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora.

Modificările succesive aduse Codului de procedură fiscală în ultima perioadă au condus și la necesitatea modificării procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală (CAF). Astfel, au fost avute în vedere următoarele aspecte:
- reglementarea modalității de eliberare a CAF pentru asocierile și entitățile fără personalitate juridică, caz în care cererea se depune la organul fiscal central în a cărui rază teritorială contribuabilul își are domiciliul fiscal, iar CAF nu conține informații cu privire la modul de îndeplinire al obligațiilor fiscale de către membrii acestora;
- stabilirea termenului de 90 de zile ca și perioadă de utilizare a CAF pentru persoanele fizice care nu desfășoară activități economice în mod independent sau nu exercită profesii libere și a unui termen de 30 de zile pentru celelalte categorii de contribuabili;
- neincluderea la secțiunea A a CAF, datorită faptului că nu sunt considerate obligații fiscale restante, a:
a) obligațiilor fiscale pentru care s-au acordat și sunt în derulare înlesniri la plată, potrivit legii, dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată;
b) sumelor reprezentând creanțe fiscale care, ulterior deschiderii procedurii insolvenței, nu sunt admise la masa credală potrivit legii, sub rezerva ca debitorul să nu fi fost condamnat pentru bancrută simplă sau frauduloasă ori să nu i se fi stabilit răspunderea pentru efectuarea de plăți ori transferuri frauduloase, inclusiv în cazul atragerii răspunderii acestuia, potrivit legii;
c) sumelor reprezentând creanțe fiscale care, ulterior deschiderii procedurii reorganizării judiciare, nu sunt acceptate în planul de reorganizare confirmat de judecătorul-sindic, sub rezerva ca debitorii să se conformeze planului de reorganizare aprobat;
d) sumelor reprezentând creanțe fiscale înscrise în titlurile executorii ce au stat la baza sechestrului pentru care s-a realizat valorificarea bunului cu plata în rate, în limita diferenței de preț ce a fost aprobată la plata în rate;
e) obligațiilor fiscale stabilite în acte administrative fiscale contestate potrivit legii, care sunt garantate potrivit art. 210 - 211 sau art. 235 din Codul de procedură fiscală;
- completarea mențiunilor relevante pentru situația fiscală a contribuabililor din certificatul de atestare fiscală cu situația în care suma obligațiilor fiscale datorate de contribuabil este mai mică sau egală cu sumele certe, lichide și exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la autoritățile contractante, precum și cea în care contribuabilul înregistrează obligații fiscale care constituie condiție de acordare a înlesnirilor la plată;
- precizarea celor trei modalități de transmitere pe cale electronică a certificatelor de atestare fiscală, respectiv prin SPV, prin sistemul informatic PATRIMVEN și prin intermediul SISTEMUL INFORMATIC pus la dispoziția instituțiilor de credit, în spațiul privat de pe portalul ANAF;
- posibilitatea organului fiscal de a îndrepta orice eroare materială din certificatul de atestare fiscală, prin întocmirea unui act de îndreptare a erorii materiale.

Noile prevederi intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.


Data publicării: 27.11.2019 (3.463 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (1.330 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (2.461 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.415 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.443 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.814 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (3.161 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.986 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (3.282 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.875 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (6.269 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.