|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Modificarea procedurii privind contribuabilii inactivi - proiect ANAF |
Potrivit prevederilor art.92 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, „declararea contribuabililor inactivi, îndreptarea erorilor materiale precum şi reactivarea contribuabililor declaraţi inactivi se realizează de către organul fiscal, prin decizie, emisă conform competenţelor şi procedurii stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care se comunică contribuabilului”.
În prezent, declararea contribuabililor inactivi, îndreptarea erorilor materiale precum şi reactivarea contribuabililor declaraţi inactivi se realizează potrivit prevederilor art. 78^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
În aplicarea acestor prevederi legale, a fost emis Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1847/2014, prin care a fost aprobată procedura aplicabilă pentru declararea inactivităţii fiscale potrivit art.78^1, alin.(1), lit.a)-c), procedura privind reactivarea contribuabililor declaraţi inactivi, precum şi procedura privind îndreptarea erorilor materiale.
De asemenea, prin acest act normativ a fost reglementată, competenţa directorilor generali ai direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice şi a municipiului Bucureşti, respectiv directorului general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, pentru aprobarea deciziilor de declarare în inactivitate fiscală/reactivare/îndreptare eroare materială.
Prin Legea nr. 207/2015 au fost prevăzute noi condiţii pentru inactivarea contribuabililor, astfel faţă de actualele condiţii de inactivare, potrivit art.92, alin.(1) au fost prevăzute următoarele noi condiţii:
d) inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerţului;
e) durata de funcţionare a societăţii este expirată;
f) societatea nu mai are organe statutare;
g) durata deţinerii spaţiului cu destinaţia de sediu social este expirată.
În urma analizei fluxurilor pentru aplicarea procedurilor de inactivare/îndreptare eroare materială/reactivare a contribuabililor declaraţi inactivi, în vederea optimizării acestor procese de activitate, a fost necesară schimbarea competenţei decizionale privind aprobarea deciziilor de declarare în inactivitate/reactivare/îndreptare eroare materială de la direcţiile generale regionale ale finanţelor publice către administraţiile ale finanţelor publice/administraţiile de sector ale finanţelor judeţene publice/administraţiile pentru contribuabili mijlocii.
Astfel, această măsură are ca efect simplificarea procedurilor de aprobare a declarării în inactivitate/îndreptare eroare materială/reactivare a contribuabililor declaraţi inactivi, prin reducerea duratei fluxului procedural pentru aceste activităţi.
Faţă de cele menţionate, prin prezentul proiect de ordin se propun următoarele:
a) stabilirea competenţei şefului de administraţie al administraţiilor judeţene a finanţelor publice/administraţiilor de sector ale finanţelor publice/administraţiilor pentru contribuabili mijlocii, după caz, pentru aprobarea deciziilor de declarare în inactivitate/reactivare/îndreptarea erorii materiale;
b) actualizarea procedurilor privind declarare în inactivitate/îndreptarea erorii materiale/reactivare a contribuabililor declaraţi inactivi, precum şi a formularelor utilizate pentru declararea în inactivitate/îndreptarea erorii materiale/reactivare a contribuabililor declaraţi inactivi, potrivit noilor prevederi legale stabilite prin Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Data publicării: 10.12.2015 (2.271 vizualizări)
|
|
|