|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Măsuri de simplificare a Codului de Procedură Fiscală |
Măsurile propuse de către Ministerul Finanţelor Publice, prin Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, vin în sprijinul mediului de afaceri şi a contribuabililor prin simplificarea administrativă. Se creează premisele pentru creşterea gradului de încredere a contribuabilului în sistemul fiscal prin măsuri care elimină incertitudinile cu privire la modul de îndeplinire a obligaţiilor sau modul de exercitare a drepturilor.
Principalele modificări propuse ale Proiectului de Lege sunt:
- exonerarea contribuabilului/plătitorului de la obligaţia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, în situaţia în care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal (având în vedere că administraţia fiscală deţine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informaţii realizate electronic cu ONRC);
- prelungirea unor termene în care contribuabilul trebuie să-şi îndeplinească obligaţiile fiscale prevăzute de legislaţia fiscală, pe cale generală, ca urmare a unor motive obiective determinate de anumite situaţii;
- reglementarea diferenţiată a aplicării prevederilor legale referitoare la momentul de la care începe să curgă termenul în care contribuabilul are obligaţia de înregistrare fiscale;
- reglementarea datei de la care curge termenul de îndeplinire a obligaţiei de declarare a sediilor secundare de către contribuabili/plătitori;
- exonerarea contribuabilului/plătitorului de obligaţia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informaţiilor înscrise în declaraţie, în situaţia în care organul fiscal deţine deja documente doveditoare ale informaţiilor înscrise în declaraţie;
- reglementarea competenţei preşedintelui A.N.A.F. de a stabili, prin ordin, tipurile de declaraţii fiscale care urmează a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice;
- reglementarea expresă a faptului că, declaraţiile fiscale depuse la un organ fiscal central/local necompetent, sunt considerate ca fiind depuse la data depunerii acestora la organul fiscal necompetent. Pe cale de consecinţă, se propune totodată şi reglementarea expresă a obligativităţii organului fiscal necompetent de a transmite respectivele declaraţii fiscale la organul fiscal competent într-un termen de 5 zile lucrătoare de la data depunerii declaraţiei;
-
evitarea eventualelor inechităţi prin calcularea unor obligaţii fiscale accesorii în cazul în care organul fiscal comunică contribuabilului decizii de impunere emise în baza unei declaraţii fiscale după expirarea termenelor de plată prevăzute de Codul fiscal sau alte legi care reglementează creanţe fiscale. În acest sens, se propune reglementarea unui termen de scadenţă special în funcţie de data comunicării deciziei;
- reglementarea altor termene de publicare a listei debitorilor care înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul local, respectiv semestrial în funcţie de termenele de plată a impozitului pe clădiri, teren, mijloace de transport;
- stingerea obligaţiilor fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum şi pentru obligaţiile fiscale accesorii, să se realizeze în funcţie de data comunicării acestora contribuabilului plătitorului pentru a se asigura o abordare unitară între data stingerii prin plată şi data stingerii prin compensare;
- includerea în sfera de aplicare a penalităţii de nedeclarare reglementată şi a obligaţiei fiscale principale stabilite prin decizie de impunere emisă urmare procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale. Totodată, se propune şi regula de calcul a penalităţii de nedeclarare în acest caz, regulă care ţine cont de sfera de aplicare a procedurii de verificare a situaţiei fiscale personale
Proiectul de Lege poate fi consultat integral aici.
Data publicării: 25.05.2016 (2.826 vizualizări)
|
|
|