Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

MFP şi ANAF extind Spaţiul Privat Virtual pentru persoanele juridice


Prin intermediul unui comunicat de presă publicat azi, 17 ianuarie 2017, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală anunţă că extinde serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV) pentru toţi contribuabilii. Astfel, pe lângă persoanele fizice, şi contribuabilii persoane juridice şi entităţi fără personalitate juridică pot opta să primească, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, acte administrative fiscale emise în formă electronică de organul fiscal central, precum şi alte documente, dacă accesează serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV).

La rândul lor, contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV: declaraţiile fiscale, contractele de cedare a folosinţei bunurilor, precum şi diverse cereri sau sesizări.

Prin SPV se pot comunica următoarele categorii de documente:
- automat: actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligaţii de plată accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecţiei fiscale, etc.), actele de executare (somaţii) şi alte acte emise de MFP - ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificări, înştiinţări, aviz de inspecţie fiscală, etc.;
- documentele sau alte acte emise de MFP - ANAF la cererea solicitantului cum sunt: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit, certificatul de cazier fiscal şi altele asemenea;
- informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, juridice sau ale unei entităţi fără personalitate juridică;
- declaraţiile fiscale sau diverse cereri adresate MFP - ANAF: cerere de informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală (cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări de informaţii publice, etc.);
- "Buletinul informativ", care conţine informaţii publice atât cu caracter fiscal, cât şi nefiscal, dar care sunt de interes pentru contribuabili (anunţuri de valorificare a bunurilor, anunţuri de achiziţii de bunuri şi servicii, etc.).

Prelucrările de date cu caracter personal, efectuate potrivit scopului comunicării prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se fac cu respectarea dispoziţiilor Legii nr.677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.

Serviciile de comunicare electronică oferite prin SPV sunt gratuite şi disponibile 24 de ore din 24.

Pentru înrolarea în SPV, persoanele juridice, entităţile fără personalitate juridică, împuterniciţii persoanelor fizice, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere care în relaţia cu organul fiscal se identifică prin codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare completează un formular electronic şi se identifică electronic cu ajutorul certificatelor digitale calificate.

În acelaşi scop, celelalte persoane fizice trebuie să completeze online un formular într-o pagină web securizată (https) şi, din motive de securitate şi protecţie a datelor personale, să îşi certifice identitatea prin indicarea unei informaţii fiscale cunoscute numai de ANAF şi persoana respectivă, aşa cum este cerută de aplicaţia informatică, respectiv numărul de înregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele său.

În cazul în care contribuabilul nu este în posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesară deplasarea la ghişeul oricărui organ fiscal din cadrul ANAF pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate.


Data publicării: 17.01.2017 (3.163 vizualizări)
Sursa: ANAF


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (829 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (1.973 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.018 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.023 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.393 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (2.856 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.676 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (2.945 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.632 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (5.906 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.