Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizează venituri comerciale, realizat de ANAF, este un îndrumar care trebuie citit atât de către persoanele fizice autorizate, cât şi de către cei care vor să se autorizeze.
Contribuabilii persoane fizice care realizeaza venituri comerciale au obligaţia să se înregistreze la organul fiscal competent, să le declare şi să plătească impozite, taxe, contribuţii şi alte sume la bugetul general consolidat.
1. Definiţii
• Activitate economică – activitatea agricolă, industrială, comercială, desfăşurată pentru obţinerea unor bunuri sau servicii a căror valoare poate fi exprimată în bani şi care sunt destinate vânzării ori schimbului pe pieţele organizate sau unor beneficiari determinaţi ori determinabili, în scopul obţinerii unui profit;
• Întreprindere individuală – întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de un întreprinzător persoană fizică;
• Întreprindere familială – întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de un întreprinzător persoană fizică împreună cu familia sa;
• Persoană fizică autorizată – persoana fizică autorizată să desfăşoare orice formă de activitate economică permisă de lege, folosind în principal forţa sa de muncă;
• Codul CAEN – Clasificarea activităţilor din economia naţională, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, cu modificările ulterioare;
• Asociere fără personalitate juridică – orice asociere în participaţiune, grup de interes economic, societate civilă sau altă entitate care nu este o persoană impozabilă distinctă, în înţelesul impozitului pe venit şi pe profit, conform normelor emise în aplicare;
• Venituri comerciale – sunt venituri din activităţi independente şi cuprind veniturile din fapte de comerţ ale contribuabililor, din prestări de servicii, altele decât cele din profesii libere, precum şi din practicarea unei meserii.
2. Înregistrarea fiscală
Persoanele fizice care intenţionează să desfăşoare o activitate economică ca persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi familiale sunt obligate să se înregistreze şi să se autorizeze la Oficiile Registrului Comerţului. Ca urmare a înregistrării şi autorizării, Oficiile Registrului Comerţului atribuie contribuabililor codul unic de înregistrare.
3. Depunerea declaraţiei privind venitul estimat
Contribuabilii care încep o activitate în cursul anului fiscal sunt obligaţi să depună la organul fiscal competent declaraţia privind venitul estimat/norma de venit, prin care estimează veniturile şi cheltuielile ce se vor realiza pentru anul fiscal.
Obligaţia depunerii declaraţiilor privind venitul estimat/norma de venit revine atât contribuabililor care determină venitul net în sistem real şi desfăşoară activitatea în mod individual sau în cadrul unei întreprinderi familiale, cât şi contribuabililor pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit.
Declaraţia se depune la organul fiscal competent, astfel:
- în termen de 15 zile de la data începerii activităţii, în cazul contribuabililor care realizează venituri din activităţi independente;
- până la data de 31 ianuarie inclusiv, în cazul contribuabililor care realizează venituri din activităţi independente impuse pe bază de norme de venit şi care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 100.000 euro, şi care au obligaţia determinării venitului net anual în sistem real, începând cu anul fiscal următor;
- până la data de 25 mai a anului de impunere, odată cu declaraţia privind venitul realizat, în cazul contribuabililor care, în anul anterior, au realizat pierderi şi cei care, au realizat venituri pe perioade mai mici decât anul fiscal, precum şi cei care, din motive obiective , estimează că vor realiza venituri care diferă cu cel puţin 20% faţă de anul fiscal anterior;
- până la data de 31 ianuarie inclusiv, în cazul contribuabililor care au desfăşurat activităţi impuse pe bază de norme de venit şi care solicită trecerea pentru anul fiscal următor la impunerea în sistem real precum şi cei care au desfăşurat activităţi impuse în sistem real şi solicită impunerea pe baza normelor de venit.
4. Stabilirea obligaţiilor privind plăţile anticipate de impozit
Pentru stabilirea plăţilor anticipate, organul fiscal va lua ca bază de calcul venitul anual estimat, în toate situaţiile în care a fost depusă o declaraţie privind venitul estimat/norma de venit pentru anul curent, sau venitul net din declaraţia privind venitul realizat pentru anul fiscal precedent, după caz.
La stabilirea plăţilor anticipate se utilizează cota de impozit de 16%.
Plăţile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent pe fiecare sursă de venit, prin emiterea unei decizii care se comunică contribuabililor, potrivit legii.
În cazul contribuabilior care au desfăşurat activitate în anul precedent, iar stabilirea plăţilor anticipate se face după expirarea termenelor de plată, contribuabilii au obligaţia efectuării plăţilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plată al anului precedent. Diferenţa dintre impozitul anual calculat asupra venitului net realizat în anul precedent şi suma reprezentând plăţi anticipate datorate de contribuabil la nivelul trimestrului IV din anul anterior se repartizează pe termenele de plată următoare din cadrul anului fiscal.
Pentru declaraţiile privind venitul estimat/norma de venit depuse în luna decembrie nu se mai stabilesc plăţi anticipate, venitul net aferent perioadei până la sfârşitul anului urmând să fie supus impozitării potrivit deciziei de impunere emise pe baza declaraţiei privind venitul realizat.
Plăţile anticipate se efectuează în 4 rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru, potrivit Deciziei de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit, emisă de organul fiscal.
5. Regului pentru stabilirea venitului net din activităţi independente
Contribuabilii care realizează venituri din activităţi comerciale, pot opta prin intermediul declaraţiei privind venitul estimat/norma de venit asupra modalităţii de stabilire a venitului net, repectiv pe baza normelor de venit de la locul desfăşurării activităţii sau pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă.
Determinarea venitului net pe baza normelor de venit se poate face doar în cazul desfăşurării unor activităţi care sunt cuprinse în Nomenclatorul activităţilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, activităţi desfăşurate de contribuabilii care realizează venituri comerciale.
Contribuabilii care încep o activitate impusă pe bază de norme de venit şi optează pentru determinarea venitului net în sistem real vor depune declaraţia privind venitul estimat/norma de venit în termen de 15 zile de la producerea evenimentului, completată corespunzător.
Contribuabilii care au desfăşurat activităţi impuse pe bază de norme de venit şi care solicită trecerea pentru anul fiscal următor la impunerea în sistem real vor depune declaraţia privind venitul estimat/norma de venit până la data de 31 ianuarie, completată corespunzător.
Opţiunea de a determina venitul net pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă este obligatorie pentru contribuabil pe o perioadă de 2 ani fiscali consecutivi şi se consideră reînnoită pentru o nouă perioadă dacă contribuabilul nu solicită revenirea la sistemul anterior, prin completarea corespunzătoare a declaraţiei privind venitul estimat/norma de venit şi depunerea formularului la organul fiscal competent până la data de 31 ianuarie inclusiv a anului următor expirării perioadei de 2 ani.
În cazul în care un contribuabil desfăşoară o activitate pe baza normelor de venit şi o altă activitate independentă, venitul net anual se determină pe baza contabilităţii în partidă simplă.
Contribuabilii pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit şi care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 100.000 euro, începând cu anul fiscal următor, au obligaţia determinării venitului net anual în sistem real. Această categorie de contribuabili are obligaţia să completeze corespunzător şi să depună declaraţia privind venitul estimat/norma de venit până la data de 31 ianuarie inclusiv.
Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului în lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Naţională a României, la sfârşitul anului fiscal.
6. Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit
Normelor de venit se stabilesc şi se publică, anual, în cursul trimestrului IV al anului anterior celui în care urmează a se aplica.
Dacă un contribuabil desfăşoară două sau mai multe activităţi care generează venituri comerciale, venitul net din aceste activităţi se stabileşte prin însumarea nivelului normelor de venit corespunzătoare fiecărei activităţi.
Contribuabilii care desfăşoară activităţi pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligaţia să completeze numai partea din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi referitoare la încasări, potrivit reglementărilor contabile elaborate în acest scop.
În cazul în care un contribuabil desfăşoară o activitate independentă, care generează venituri comerciale, pe perioade mai mici decât anul calendaristic, norma de venit aferentă acelei activităţi se corectează astfel încât să reflecte perioada de an calendaristic în care a fost desfăşurată activitatea respectivă.
7. Stabilirea venitului net anual în sistem real, registre contabile
Venitul net în sistem real se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă.
Contribuabilii care obţin venituri comerciale sunt obligaţi să organizeze şi să conducă contabilitate în partidă simplă, cu respectarea reglementărilor în vigoare privind evidenţa contabilă, şi să completeze Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, Registrul-inventar şi alte documente contabile prevăzute de legislaţia în materie.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi şi Registrul-inventar au regim de înregistrare la organele fiscale. Acestea se numerotează, se şnuruiesc şi se parafează înainte de depunerea lor la organele fiscale pentru înregistrare.
Evidenţa taxei pe valoarea adăugată colectate se ţine cu ajutorul Jurnalului pentru vânzări. În acest jurnal se înregistrează pe bază de documente (facturi fiscale, bonuri de comandă-chitanţă etc.) valoarea bunurilor livrate şi/sau a serviciilor prestate şi taxa pe valoarea adăugată aferentă.
Evidenţa taxei pe valoarea adăugată deductibile se ţine cu ajutorul Jurnalului pentru cumpărări. În acest jurnal se înregistrează pe bază de documente (facturi fiscale, bonuri de comandă-chitanţă, monetare etc.) valoarea cumpărărilor de bunuri şi/sau a serviciilor prestate de terţi şi taxa pe valoarea adăugată aferentă.
Contribuabilii persoane fizice pot deţine registrul unic de control în funcţie de opţiunea acestora.
8. Contribuţiile sociale obligatorii
Contribuabilii care realizează venituri din activităţi comerciale au obligaţia de a plăti contribuţii sociale obligatorii la bugetul general consolidat.
8.1. Contribuţiile de asigurări sociale
Declararea veniturilor pentru stabilirea contribuţiilor de asigurări sociale se realizează prin completarea şi depunerea formularului 600 – Declaraţia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii.
Venitul declarat constituie baza lunară de calcul pentru stabilirea obligaţiilor lunare de plată reprezentând contribuţie de asigurări sociale, pe care contribuabilii sunt obligaţi să le efectueze în cursul anului, ca plăţi anticipate. Plata se efectuează trimestrial, în 4 rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
Formularul 600 se depune anual, până la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se datorează contribuţia de asigurări sociale.
În cazul în care contribuabilii încep o activitate în cursul anului, au obligaţia completării şi depunerii formualrului în termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.
În urma depunerii formularului 600, organul fiscal, stabileşte prin decizie de impunere, obligaţiile anuale de plată privind contribuţiile sociale.
Contribuabilii al căror venit rămas după deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestui venit, este sub 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat, nu datorează contribuţie de asigurări sociale.
Stabilirea obligaţiilor anuale de plată privind contribuţiile sociale se realizează de către organul fiscal competent, prin decizia de impunere.
8.2. Contribuţiile de asigurări sociale de sănătate
Declararea veniturilor pentru stabilirea contribuţiilor de asigurări sociale de sănătate se realizează prin depunerea declaraţiei de venit estimat/norma de venit, sau a declaraţiei privind venitul realizat. Plaţile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent, prin decizie de impunere, iar plata se efectuează trimestrial, în 4 rate egale, până la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
Stabilirea obligaţiilor anuale de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, se realizează de către organul fiscal competent, prin decizia de impunere.
Organul fiscal competent regularizează sumele datorate cu titlu de plăţi anticipate, şi efectuează încadrarea în plafoanele prevăzute de lege.
Plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate stabilită prin decizia de impunere anuală se efectuează în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei.
Contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice potrivit prevederilor Codului fiscal se achită la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale în raza cărora se află adresa unde îşi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu.
8.3. Excepţii
Persoanele care realizează venituri comerciale şi care obţin în acelaşi timp venituri
din salarii sau asimilate salariilor şi orice alte venituri din desfăşurarea unei activităţi dependente, venituri din pensii şi venituri sub forma indemnizaţiilor de şomaj, asigurate în sistemul public de pensii, persoanele asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale neintegrate în sistemul public de pensii, care nu au obligaţia asigurării în sistemul public de pensii, precum şi persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme, nu datorează contribuţia de asigurări sociale pentru veniturile comerciale.
9. Declaraţia privind venitul realizat
Contribuabilii care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri din activităţi independente determinate în sistem real, au obligaţia de a depune “Declaraţia privind veniturile realizate din Romania” la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului.
Declaraţia privind venitul realizat se completează pentru fiecare sursă şi categorie de venit. Pentru veniturile realizate dintr-o formă de asociere, venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuită/distribuită din asociere.
Declaraţiile vor cuprinde veniturile şi cheltuielile aferente anului fiscal curent, pentru perioada în care contribuabilii au avut domiciliul în România.
Nu se depune declaraţa privind venitul realizat în cazul veniturilor determinate pe bază de norme de venit, cu excepţia contribuabililor care au depus declaraţii privind venitul estimat/ norma de venit în luna decembrie si pentru care nu s-au stabilit plăţi anticipate.
10. Impozitul anual datorat
Impozitul anual datorat se stabileşte de organul fiscal competent pe baza declaraţiei privind venitul realizat, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net anual impozabil.
Venitul net anual impozabil se stabileşte pe fiecare sursă din categoriile de venituri prin deducerea din venitul net anual a pierderilor fiscale reportate.
Impozitul anual datorat se înscrie în decizia de impunere.
Diferenţele de impozit rămase de achitat conform deciziei de impunere anuale se plătesc în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, perioadă pentru care nu se calculează şi nu se datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere.
11. Obligaţii în cazul asocierilor fără personalitate juridică (întreprinderilor familiale)
11.1. Dispoziţii generale
În cazul unei asocieri fără personalitate juridică, veniturile şi cheltuielile înregistrate se atribuie fiecărui asociat, corespunzător cotei de participare în asociere.
11.2. Depunerea declaraţiei privind venitul estimat
În cazul în care activitatea se desfăşoară în cadrul unor asocierilor fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice care realizează venituri comerciale, şi încep activitatea în cursul anului, contribuabilii au obligaţia depunerii la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, „Declaraţiei privind veniturile estimate pentru asocierile fără personalitate juridică şi entităţile supuse regimului transparenţei fiscale” – formularul 223.
Asocierile în cadrul cărora se obţin venituri de natura celor mai sus menţionate, din mai multe surse, depun câte o declaraţie estimativă pentru fiecare sursă, respectiv pentru fiecare categorie de venit.
Declaraţia se completează şi se depune de către asociatul desemnat prin contractul de asociere să răspundă de îndeplinirea obligaţiilor asocierii faţă de autorităţile publice, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect toate datele prevăzute în formular. Declaraţia se depune în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
Declaraţia se depune la organul fiscal competent, astfel:
- în termen de 15 zile de la data începerii activităţii, în cazul asocierilor care încep o activitate în cursul anului fiscal;
- până la data de 25 mai a anului de impunere, odată cu declaraţia privind venitul realizat, în cazul asocierilor care, în anul anterior, au realizat pierderi şi al celor care au realizat venituri pe perioade mai mici decât anul fiscal, precum şi al celor care, din motive obiective, estimează că vor realiza venituri care diferă cu cel puţin 20% faţă de anul fiscal anterior.
În aceste situaţii, fiecare membru din cadrul asocierii fără personalitate juridică va depune la organul fiscal pe raza căruia îşi au domiciliul fiscal “Declaraţie privind venitul estimat/norma de venit” – formularul 220, conform punctului 2.
11.3. Depunerea declaraţiei privind venitul realizat
Declaraţie anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică şi entităţi supuse regimului transparenţei fiscale – formularul 204, se completează şi se depune pentru asocierile fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice, în cadrul cărora se realizează venituri din activităţi independente, inclusiv din activităţi adiacente, pentru care venitul net se determină în sistem real.
Declaraţia se depune de către asociatul desemnat prin contract să răspundă pentru îndeplinirea obligaţiilor asocierii faţă de autorităţile publice, până la data de 15 martie a anului următor celui de raportare.
Fiecare membru din cadrul asocierii fără personalitate juridică va depune la organul fiscal pe raza căruia îşi au domiciliul fiscal “Declaraţia privind venitul realizat” – formularul 200, conform punctului 9.
Declaraţia nu se depune pentru asocierile fără personalitate juridică pentru care venitul net anual se determină pe baza normelor de venit.
12. Taxa pe valoare adăugată
Contribuabilii care realizează venituri comerciale se înregistrează în scopuri de TVA în următoarele situaţii:
- Prin opţiune;
- Prin depăşirea plafonului de scutire de 220.000 lei prevăzut in Codul fiscal.
În vederea înregistrării la înfiinţare în scopuri de TVA, contribuabilii îşi vor exercita această opţiune la Oficiile Registrului Comerţului iar ulterior, vor depune la organul fiscal pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea:
- „Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice române (formularul 070) completând în mod corespunzător rubrica “Date privind vectorul fiscal”, secţiunea TVA – în situaţia în care activitatea se defăşoară în mod individual;
- „Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică,, – formularul 010 – în situaţia în care activitatea se desfăşoară în cadrul unei asocieri fară personalitate juridică.
În urma analizei informaţiilor cuprinse în declaraţia fiscală şi în documentele anexate acestei declaraţii, organul fiscal emite “Decizia privind înregistrarea în scopuri de TVA” potrivit prevederilor din Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare precum şi codul de înregistrare fiscală în scopuri de taxă pe valoare adăugată, după caz.
Contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA, au obligaţia să depună la organul fiscal competent, la termenele prevăzute de lege următoarele declaraţii fiscale, după caz:
- Decont de taxa pe valoarea adăugată (formularul 300) – lunar/trimestrial;
- Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional (formularul 394) – lunar/trimestrial;
- Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul … (formularul 392A) – anual;
- precum şi alte declaraţii fiscale prevăzute de lege, în funcţie de situaţia specifică.
13. Îndeplinirea obligaţiilor de plată
Contribuabilii îşi pot îndeplini obligaţiile de plată reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat în conturile deschise la Trezoreria Statului pe raza căruia aceştia îşi au domiciliul fiscal, în numerar, prin virament bancar sau mandat poştal.
14. Aparate de marcat electronice fiscale
Contribuabilii care obţin venituri comerciale, realizate în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, sunt obligaţi să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Aceştia, au obligaţia de a emite bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi de a le preda clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factură fiscală.
Obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia naştere de la data începerii activităţilor comerciale desfăşurate în fiecare locaţie.
Până la repunerea în funcţiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici utilizatori sunt obligaţi să înregistreze într-un registru, special întocmit în acest sens, toate operaţiunile efectuate şi să emită facturi fiscale pentru respectivele operaţiuni, la cererea clientului.
Sunt exceptaţi de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale:
- comerţul cu amănuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenţă, cu excepţia livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine şi unităţile de alimentaţie publică, pe bază de comandă;
- serviciile de instalaţii, reparaţii şi întreţinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
- efectuarea lucrărilor de construcţii, reparaţii, amenajări şi întreţinere de locuinţe.
15. Contravenţii/Sancţiuni
Nedepunerea la termenele prevăzute de lege a formularelor:
- 010 – Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică;
- 070 – Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere;
constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice/asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică.
Nedepunerea la termenele prevăzute de lege a formularelor:
- 220 – Declaraţia privind venitul estimat/norma de venit, 200 – Declaraţie privind veniturile realizate din România, 600 – Declaraţie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, se sancţionează, cu amendă de la 50 lei la 500 lei.
- 392A – Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul …; se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;
Nedepunerea la termenele prevăzute de lege a formularului 394 – Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 2000 lei la 3500 lei.
Contravenţiile şi sancţiunile referitoare la nerespectarea obligaţiilor în ceea ce priveşte casele de marcat, sunt prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi a Normelor de aplicare a acesteia (Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 cu modificările şi completările ulterioare).
Informaţii detaliate se pot obţine:
- accesând pagina de Internet a ANAF;
- birourile de servicii pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale teritoriale.
Data publicării: 09.09.2014 (3.509 vizualizări)
|