În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 794/17.12.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 2.004/2013 pentru aprobarea Procedurii privind registrul entităţilor publice, ordin dat în aplicarea prevederilor art. 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
În documentarul de mai jos prezentăm, în sinteză, principalele prevederi ale actului normativ adoptat.
Obligaţie
Entităţile publice definite conform art. 2 lit. h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 au obligaţia depunerii formularului „Fişa Entităţii Publice, în vederea înregistrării în Registrul entităţilor publice.
Formularul şi instrucţiunile pentru completarea şi utilizarea acestuia pot fi descărcate de pe pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice, www.mfinante.ro/forexebug.html sau pot fi puse la dispoziţie de către unitatea operativă a Trezoreriei Statului la care este arondată entitatea publică.
Procedura de depunere
Formularul se poate depune o-line de către entităţile publice care deţin certificat digital calificat, înrolat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, accesând site-ul www.e-guvernare.ro, opţiunea, „Depunere declaraţii”.
Entitatea publică vizualizează recipisele (notificările) accesând portalul www.anaf.ro/StareD112, pe baza codului de identificare fiscală şi a indexului formularului depus, sau utilizând aplicaţia CLIF. Această aplicaţie poate fi descărcată de pe portalul www.anaf.ro, Secţiunea Servicii on-line, „Aplicaţii în curs de dezvoltare pentru interesul contribuabilului”.
Entităţile publice care nu deţin certificat digital calificat înrolat pe site-ul ANAF depun formularul completat, pe suport hârtie, semnat olograf de către reprezentantul legal al entităţii publice sau de către altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie, cu formularul pe suport electronic alături de formularul tipărit, la unitatea Trezoreriei Statului la care entitatea publică are deschise conturile de cheltuieli.
Termen
Termenul de depunere a formularului „Fişa Entităţii publice” este de 5 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a ordinului la care facem referire pentru entităţile publice care depun formularul on-line, respectiv 7 zile lucrătoare pentru entităţile publice care depun formularul la ghişeul unităţii Trezoreriei Statului la care entitatea are deschise conturile de cheltuieli.
Rectificarea formularului
Datele din formularul „Fişa Entităţii Publice” pot fi modificate prin depunerea de către entitatea publică a unui nou formular, selectând la rubrica „Tip fişa” opţiunea „Rectificativă”, în cazul în care o entitate publică doreşte să efectueze modificări în informaţiile deja înregistrate în sistem, fără însă a modifica distribuţia pe sectoare bugetare, subordonarea ierarhică sau opţiunile selectate la subsecţiunea „Surse de finanţare”.
Formularul poate fi modificat oricând este necesar, neexistând restricţii legate de momentul în care se poate transmite formularul „Fişa Entităţii Publice” modificat.
Data publicării: 19.12.2013 (5.349 vizualizări)
|