|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Documentar privind serviciile oferite de ANAF |
AJFP Vâlcea informează contribuabilii că unul dintre obiectivele strategice importante înscrise în „Strategia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind serviciile oferite contribuabililor 2013-2017” îl reprezintă orientarea spre servicii la distanţă. În acest sens, au fost dezvoltate, de-a lungul timpului, o serie de servicii în slujba contribuabililor, pe care le prezentăm mai jos.
Servicii oferite electronic
- Spaţiul privat virtual este un serviciu prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor în legătură cu situaţia fiscală şi constă în punerea la dispoziţie a unui spaţiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care deţin un cod numeric personal.
Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, în secţiunea „Înregistrare Utilizatori” cu ajutorul unui user name şi a unei parole. Verificarea datelor înregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numărului de înregistrare înscris pe un act administrativ fiscal emis de administraţia fiscală începând cu anul 2013, fie la sediul oricărei administraţii fiscale în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării în Spaţiul Privat Virtual. Administraţia fiscală verifică datele de identificare conform BI/CI şi solicită prezentarea numărului de înregistrare generat automat la data înregistrării. Contribuabilii care deţin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.
Documente ce pot fi comunicate prin Serviciul „Spaţiul privat virtual”
1. Automat
- Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013;
- Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de
asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări
sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015;
- Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de
sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate
începând cu anul 2013;
- Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii.
2. La cererea contribuabilului
- Situaţia obligaţiilor fiscale de plată;
- Nota obligaţiilor de plată;
- Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de angajatori;
- Certificatul de atestare fiscală;
- Adeverinţa de venit.
3. Documente emise de contribuabil şi comunicate organului fiscal
- Cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată”;
- Cerere privind „Nota obligaţiilor de plată”;
- Cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”.
- Cerere de eliberare a certificatului de atestare;
- Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit;
- Declaraţie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentă veniturilor
realizate începând cu anul 2014;
- Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual datorat
începând cu anul 2014;
- Declaraţie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferentă veniturilor
realizate începând cu anul 2015.
- Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciul este destinat instituţiilor publice,
persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa
şi utiliza serviciul „Acces controlat la dosarul contribuabilului” este nevoie de un certificat digital
calificat. Este un serviciu prin intermediul căruia contribuabilii au acces la informaţii cu privire la:
vectorul fiscal, situaţia sintetică, declaraţii depuse. Pe site-ul ANAF, în secţiunea „Servicii on-line”,
subsecţiunea „Declaraţii electronice/ Acces controlat la dosarul contribuabilului” se găsesc
informaţii detaliate despre acest serviciu.
- Depunere declaraţii on-line - serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate
fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu oferă următoarele
avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaraţiilor, întrucât nu presupune deplasarea la
sediul administraţiei fiscale; economisirea resurselor materiale şi financiare (hârtie, cheltuieli cu
personalul, transport etc.); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor
declaraţii; depunerea declaraţiilor on-line se poate efectua la orice oră. Formularele electronice pot fi
descărcate de pe siteul www.anaf.ro, secţiunea „Servicii on-line”, subsecţiunea „Declaraţii
electronice/ Descărcare declaraţii”.
- Asistenţă prin e-mail - prin intermediul formularului de asistenţă postat pe site-ul ANAF
contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să
procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale.
- Buletin informativ fiscal - pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea „Asistenţă contribuabili”,
subsecţiunea Legislaţie / Nouătăţi legislative se găsesc informaţii cu privire la actele normative cu
incidenţă în materie fiscală care au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna
anterioară.
- Ghiduri curente - pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea „Asistenţă contribuabili” se găsesc
materialele informative şi ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri ţintă, care au scopul de
a facilita îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor.
Servicii oferite telefonic
- Call-center - prin intermediul numărului de telefon 0314039160, contribuabilii primesc
răspunsuri prompte şi de calitate la întrebările formulate. Astfel, pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal contribuabilii selectează tastele 1 şi 2, iar pentru asistenţă în domeniul Tehnologiei Informaţiei (IT) selectează tasta 3.
- TelVerde - prin intermediul numărului 0800800085, contribuabilii pot sesiza:
- refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
- acte de corupţie înfăptuite de către funcţionari din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi
instituţiile subordonate.
Numărul de telefon 0800800085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS - prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numărul 1300, contribuabilii
obţin următoarele informaţii publice despre un agent economic:
- codul de identificare fiscală;
- denumirea agentului economic înregistrat/neînregistrat în scopuri de taxă pe valoarea adăugată;
- starea de inactivitate fiscală a agentului economic;
- aplicarea sistemului de taxă pe valoarea adăugată la încasare.
Data publicării: 21.07.2016 (2.335 vizualizări)
|
|
|