Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Documentar privind serviciile oferite de ANAF


AJFP Vâlcea informează contribuabilii că unul dintre obiectivele strategice importante înscrise în „Strategia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind serviciile oferite contribuabililor 2013-2017” îl reprezintă orientarea spre servicii la distanţă. În acest sens, au fost dezvoltate, de-a lungul timpului, o serie de servicii în slujba contribuabililor, pe care le prezentăm mai jos.

Servicii oferite electronic

- Spaţiul privat virtual este un serviciu prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor în legătură cu situaţia fiscală şi constă în punerea la dispoziţie a unui spaţiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Acest serviciu este destinat persoanelor fizice care deţin un cod numeric personal.

Înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro, în secţiunea „Înregistrare Utilizatori” cu ajutorul unui user name şi a unei parole. Verificarea datelor înregistrate se va face fie on-line, cu ajutorul numărului de înregistrare înscris pe un act administrativ fiscal emis de administraţia fiscală începând cu anul 2013, fie la sediul oricărei administraţii fiscale în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării în Spaţiul Privat Virtual. Administraţia fiscală verifică datele de identificare conform BI/CI şi solicită prezentarea numărului de înregistrare generat automat la data înregistrării. Contribuabilii care deţin deja un certificat digital calificat înregistrat pe site-ul ANAF se pot autentifica în Spaţiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

Documente ce pot fi comunicate prin Serviciul „Spaţiul privat virtual”

1. Automat
- Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013;
- Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţiile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate începând cu anul 2015;
- Decizii de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2013;
- Decizii referitoare la obligaţiile de plată accesorii.

2. La cererea contribuabilului
- Situaţia obligaţiilor fiscale de plată;
- Nota obligaţiilor de plată;
- Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de angajatori;
- Certificatul de atestare fiscală;
- Adeverinţa de venit.

3. Documente emise de contribuabil şi comunicate organului fiscal
- Cerere privind „Situaţia obligaţiilor fiscale de plată”;
- Cerere privind „Nota obligaţiilor de plată”;
- Cerere privind „Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori”.
- Cerere de eliberare a certificatului de atestare;
- Cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit;
- Declaraţie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2014;
- Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual datorat începând cu anul 2014;
- Declaraţie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferentă veniturilor realizate începând cu anul 2015.

- Acces controlat la dosarul contribuabilului - serviciul este destinat instituţiilor publice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate şi persoanelor juridice nerezidente. Pentru a accesa şi utiliza serviciul „Acces controlat la dosarul contribuabilului” este nevoie de un certificat digital calificat. Este un serviciu prin intermediul căruia contribuabilii au acces la informaţii cu privire la: vectorul fiscal, situaţia sintetică, declaraţii depuse. Pe site-ul ANAF, în secţiunea „Servicii on-line”, subsecţiunea „Declaraţii electronice/ Acces controlat la dosarul contribuabilului” se găsesc informaţii detaliate despre acest serviciu.

- Depunere declaraţii on-line - serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat. Utilizarea acestui serviciu oferă următoarele avantaje: reducerea timpului aferent depunerii declaraţiilor, întrucât nu presupune deplasarea la sediul administraţiei fiscale; economisirea resurselor materiale şi financiare (hârtie, cheltuieli cu personalul, transport etc.); utilizarea unui singur certificat calificat pentru transmiterea mai multor declaraţii; depunerea declaraţiilor on-line se poate efectua la orice oră. Formularele electronice pot fi descărcate de pe siteul www.anaf.ro, secţiunea „Servicii on-line”, subsecţiunea „Declaraţii electronice/ Descărcare declaraţii”.

- Asistenţă prin e-mail - prin intermediul formularului de asistenţă postat pe site-ul ANAF contribuabilii pot obţine informaţii cu caracter general în legătură cu modul în care trebuie să procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligaţii fiscale.

- Buletin informativ fiscal - pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea „Asistenţă contribuabili”, subsecţiunea Legislaţie / Nouătăţi legislative se găsesc informaţii cu privire la actele normative cu incidenţă în materie fiscală care au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioară.

- Ghiduri curente - pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea „Asistenţă contribuabili” se găsesc materialele informative şi ghidurile elaborate de ANAF, orientate pe grupuri ţintă, care au scopul de a facilita îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor.

Servicii oferite telefonic

- Call-center - prin intermediul numărului de telefon 0314039160, contribuabilii primesc răspunsuri prompte şi de calitate la întrebările formulate. Astfel, pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal contribuabilii selectează tastele 1 şi 2, iar pentru asistenţă în domeniul Tehnologiei Informaţiei (IT) selectează tasta 3.

- TelVerde - prin intermediul numărului 0800800085, contribuabilii pot sesiza:
- refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
- acte de corupţie înfăptuite de către funcţionari din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi instituţiile subordonate.
Numărul de telefon 0800800085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.

- Acces date prin SMS - prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numărul 1300, contribuabilii obţin următoarele informaţii publice despre un agent economic:
- codul de identificare fiscală;
- denumirea agentului economic înregistrat/neînregistrat în scopuri de taxă pe valoarea adăugată;
- starea de inactivitate fiscală a agentului economic;
- aplicarea sistemului de taxă pe valoarea adăugată la încasare.


Data publicării: 21.07.2016 (2.276 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (827 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (1.972 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.017 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.022 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.393 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (2.855 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.676 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (2.945 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.632 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (5.906 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.