Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Comunicare în formă electronică cu instituțiile publice


În Monitorul Oficial nr.289 din 7 aprilie 2020, a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr.38 din 30 martie 2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice.

Ordonanța reglementează cadrul general pentru utilizarea la nivelul instituțiilor publice a semnăturii electronice și a documentelor electronice.

Ordonanța nu se aplică instituției parlamentului, președinției și autorității judecătorești.

Actele emise în format electronic de instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată, fiind asimilabile înscrisurilor autentice.

Instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică.

În termen de 15 zile instituțiile publice emit actele administrative necesare pentru punerea în aplicare.

În vederea primirii documentelor electronice, instituțiile publice pun la dispoziție portaluri proprii sau puse la dispoziție de terți sau vor utiliza poșta electronică.

Înscrisurile emise de instituțiile publice ca urmare a primirii unor documente în format electronic se comunică în același format, cu excepția situației în care există o cerere contrară.

Instituțiile publice au obligația de a publica în mediul online informații cu privire la modalitatea de primire a documentelor electronice.


Data publicării: 08.04.2020 (3.798 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (870 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (2.013 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.059 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.060 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.426 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (2.880 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.700 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (2.976 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.658 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (5.939 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.