|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Comunicare în formă electronică cu instituțiile publice |
În Monitorul Oficial nr.289 din 7 aprilie 2020, a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr.38 din 30 martie 2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice.
Ordonanța reglementează cadrul general pentru utilizarea la nivelul instituțiilor publice a semnăturii electronice și a documentelor electronice.
Ordonanța nu se aplică instituției parlamentului, președinției și autorității judecătorești.
Actele emise în format electronic de instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată, fiind asimilabile înscrisurilor autentice.
Instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică.
În termen de 15 zile instituțiile publice emit actele administrative necesare pentru punerea în aplicare.
În vederea primirii documentelor electronice, instituțiile publice pun la dispoziție portaluri proprii sau puse la dispoziție de terți sau vor utiliza poșta electronică.
Înscrisurile emise de instituțiile publice ca urmare a primirii unor documente în format electronic se comunică în același format, cu excepția situației în care există o cerere contrară.
Instituțiile publice au obligația de a publica în mediul online informații cu privire la modalitatea de primire a documentelor electronice.
Data publicării: 08.04.2020 (3.937 vizualizări)
|
|
|