Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2022
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2023
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2023
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Completările şi modificările aduse formularului 088


După cum v-am informat, în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.533/15 iulie 2016, a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.2048/2016 pentru modificarea OPANAF nr.3841/2015 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului (088) „Declaraţie pe propria răspundere pentru evaluarea intenţiei şi a capacităţii de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni din sfera TVA”.

Noul formular 088 se depune începand data de 1 august 2016.

Principalele modificari aduse formularului 088 sunt:

1. Eliminarea obligativităţii depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor şi/sau a asociaţilor;
2. Diminuarea numărului de întrebări de la 20 (în vechiul formular) la 12 (în noul formular);
3. Diminuarea numărului de documente care se anexează la noul formular 088.

Cine are obligaţia să depună formularul 088

Societăţile care sunt înfiinţate în baza Legii societăţilor nr.31/1990 şi care se află în următoarele situaţii:
1. art.316, alin.(1), lit.a) din Codul fiscal - solicită înregistrarea în scopuri de TVA, înainte de realizarea unor operaţiuni taxabile,
a.1) dacă declară că urmează să realizeze o cifră de afaceri care atinge sau depăşte plafonul de scutire de 220.000 lei;
a.2) dacă declară că urmează să realizeze o cifră de afaceri inferioară plafonului de scutire de 220.000 lei, dar optează pentru aplicarea regimului normal de taxă;

2. art.316, alin.(1), lit.b) Codul fiscal, dacă în cursul anului unui an calendaristic atinge sau depăşeşte plafonul de scutire de 220.000 lei, în termen de 10 zile de la sfârşitul lunii în care a atins plafonul sau a depăşit acest plafon;

3. art.316, alin.(1), lit.c) Codul fiscal, dacă cifra de afaceri realizată în cursul unui an caalendaristic este inferioară plafonului de scutire de 220.000 lei, dar optează pentru aplicarea regimului normal de taxă;

4. art.316, alin.(12) Codul fiscal, după anularea înregistrării în scopuri de TVA conform art.316, alin.(11), lit.a)-e) şi h), la solicitarea persoanelor impozabile.

Formularul 088 se depune şi la solicitarea organelor fiscale competente, formulată conform art.58 din Codul de procedură fiscală, în situaţia în care persoanele impozabile prezintă un risc fiscal, în urma selecţiei efectuate în mod automat, prin intermediul aplicaţiei informatice dezvoltate la nivel central, în baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat în acest scop.

Noua formă a declaraţiei 088 va conţine 12 puncte esenţiale:

1.Precizaţi dacă desfăşuraţi activităţi economice;
a) la sediul social/profesional,
b) la sedii secundare (puncte de lucru).
Se solicită informaţii privind activitatea principală desfăşurată, modul de deţinere a spaţiului, date de identificare ale proprietarului spaţiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totală contract şi perioada de valabilitate a acestuia. c)în afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
În această situaţie se precizează adresa completă unde se desfăşoară activităţii proprii de birou şi activitatea desfăşurată în afara sediului social/profesional şi a sediilor secundare (puncte de lucru).
Se anexează, după caz, documente care să justifice tipul activităţii specifice desfăşurate în afara sediului social şi a sediilor secundare.

2. Precizaţi dacă asociaţii şi/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaraţia:
a) au deţinut/deţin calitatea de asociat şi/sau administrator în cadrul altor persoane impozabile
1) la care a fost declanşată procedura insolvenţei;
2) în inactivitate temporară, la data depunerii declaraţiei, înscrisă la registrul comerţului
b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, respectiv membri ai unor întreprinderi familiale:
1) la care a fost declanşată procedura insolvenţei;
2) în inactivitate temporară, la data depunerii declaraţiei, înscrisă la registrul comerţului.
Informaţiile trebuie să corespundă unei perioade de 5 ani fiscali încheiaţi care precedă datei prezentei declaraţii. Informaţiile se vor completa pentru situaţiile în care asociaţii şi/sau administratorii au deţinut calitatea de asociat şi/sau administrator/titular persoană fizică autorizată/titular întreprindere individuală/membru întreprindere familială, la data la care s-a produs evenimentul.

3. Specificaţi pentru cetăţenii non-UE care deţin calitatea de administrator tipul de viză deţinută în condiţiile OUG nr.194/2002;
Se vor anexa documente care atestă tipul de viză şi scopul şederii.

4. Precizaţi dacă există deschise în ţară/străinătate conturi bancare în numele persoanei impozabile, care să fie active la data depunerii prezentei declaraţii;

5. Specificaţi modul de organizare şi conducere a contabilităţii, conform art.10 din Legea contabilităţii, şi datele de identificare ale persoanelor care asigură organizarea şi conducerea contabilităţii;

6. Specificaţi datele de identificare ale persoanelor care depun declaraţii fiscale la registratura organului fiscal şi/sau care deţin certificat digital valabil pentru depunerea la distanţă a declaraţiilor fiscale, în condiţiile Ordinului Ministerului Economiei şi Finanţelor nr.858/2008, pentru persoana impozabilă;

7. Precizaţi numărul contractelor individuale de muncă încheiate pentru realizarea obiectului de activitate;

8. Specificaţi care sunt veniturile brute realizate de asociaţi şi administratori, persoane fizice;

9. Precizaţi studiile/profesiile/ocupaţiile avute de administratori, persoane fizice, în ultimele 12 luni anterioare celei în care se depune declaraţia;

10. Precizaţi dacă deţineţi active în vederea desfăşurării obiectului preponderent de activitate;

11. Precizaţi dacă intenţionaţi să efectuaţi în următoarele 12 luni:
- operaţiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie să fie înscrisă în Registrul Operatorilor Intracomunitari;
- achiziţii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrări de bunuri/prestări de servicii în afara UE (import/export). Se specifică tipul operaţiunilor preconizate a se realiza.

12. Precizaţi dacă asociaţii şi/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaraţia au creditat persoane impozabile la care aceştia au deţinut, în ultimii cinci ani anteriori depunerii prezentei declaraţii, calitatea de asociat şi/sau administrator.

Ce documente justificative se anexează

S-a diminuat numărul de documente ce trebuie anexate la formularul 088.

Declaranţii vor trebui să anexeze doar următoarele categorii de documente:
- care justifică tipul activităţii specifice desfăşurate în afara sediului social/profesional şi a sediilor secundare (autorizaţii, avize, licenţe etc.);
- care atestă tipul de viză şi scopul şederii în România (paşaort, permis de şedere, etc.);
- copia contractului de prestări servicii încheiat între prestatorul de servicii în domeniul contabilităţii şi persoana impozabilă;
- copia contractului de prestări servicii încheiat între prestator şi persoana impozabilă care are ca obiect punerea la dispoziţie de personal calificat;
- împuternicirea în cazul în care declaraţia se depune de către împuternicit.


Data publicării: 09.08.2016 (2.931 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Modificare formular 208 (19.02.2024) (880 vizualizări)
- Modificare formular 100 (05.02.2024) (2.026 vizualizări)
- Noua declarație unică (11.01.2024) (2.073 vizualizări)
- Modificare procedură Certificat de amânare la plată a TVA (03.01.2024) (1.075 vizualizări)
- Registrul achizițiilor de locuințe (03.01.2024) (1.438 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Termenul de depunere al declarației 101 în anul 2022 (24.02.2022) (2.889 vizualizări)
- Prescripția dreptului organului fiscal de a stabili creanțe fiscale (16.12.2021) (3.709 vizualizări)
- Susținerea orală a contestației la actul administrativ fiscal (24.12.2020) (2.984 vizualizări)
- Ce este concordatul preventiv? (14.07.2020) (3.663 vizualizări)
- Cine poate fi expertul independent care poate întocmi planul de restructurare a obligațiilor bugetare? (09.07.2020) (5.953 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Bursele europene au închis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au închis în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a deschis în creştere (09.04.2020)
- Bursele asiatice au închis în apreciere (09.04.2020)
- Euro s-a depreciat la 4,8278 lei (09.04.2020)
- ROBOR la trei luni a scăzut la 2,54% (09.04.2020)
- Bursele europene au deschis în creştere (09.04.2020)
- Indicii BVB au deschis în apreciere (09.04.2020)
- La mijlocul şedinţei, bursele asiatice erau în teritoriu pozitiv (09.04.2020)
- Wall Street a închis în creştere (09.04.2020)


Copyright ©2011-2024 Pandora Impex SRL.