|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Competențe și formularistică verificare documentară |
În Monitorul Oficial nr.921 din 9 octombrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.3632 din 5 octombrie 2020 privind stabilirea unor competențe de efectuare a verificării documentare, iar în Monitorul Oficial nr.938 din 13 octombrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.3666 din 7 octombrie 2020 privind aprobarea modelului și conținutului formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară.
Potrivit prevederilor art.148 din Codul de procedură fiscală, pentru stabilirea corectă a situației fiscale a contribuabilului, organul fiscal poate proceda la o verificare documentară.
Verificarea documentară constă în efectuarea unei analize de coerență a situației fiscale a contribuabilului, pe baza documentelor existente la dosarul fiscal.
În situația în care, ca urmare a verificării documentare, organul fiscal constată diferențe față de creanțele fiscale declarate de contribuabil, acesta înștiințează contribuabilul despre constatările efectuate. Odată cu înștiințarea, organul fiscal solicită și documentele pe care contribuabilul trebuie să le prezinte în vederea clarificării situației fiscale.
În cazul în care documentele solicitate nu au fost prezentate de contribuabil în termen de 30 de zile de la comunicarea înștiințării sau documentele prezentate sunt insuficiente, organul fiscal stabilește diferențele de creanțe fiscale datorate prin emiterea unei decizii de impunere. Decizia de impunere este o decizie sub rezerva verificării ulterioare.
Prin Ordinul 3632/2020, au fost stabilite persoanele competente pentru efectuarea verificării documentare, astfel:
- funcționarii publici cu atribuții de inspecție fiscală;
- funcționarii publici din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală;
- funcționarii publici cu atribuții de verificare a situației fiscale personale a persoanelor fizice (doar pentru impozitul pe venit).
Prin Ordinul 3666/2020, se aprobă modelul și conținutul formularelor și documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară, astfel:
- solicitare de documente/informații;
- invitație pentru audiere;
- dispoziție de măsuri ca urmare a verificării documentare;
- decizie de impunere privind obligațiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificării documentare.
Data publicării: 14.10.2020 (2.671 vizualizări)
|
|
|