|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Autorizare persoane fizice și juridice pentru utilizare carnete TIR |
După cum v-am informat, în Monitorul Oficial nr.532 din 28 iunie 2019, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.1503/2019 din 3 iunie 2019 pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea persoanelor fizice și juridice de a utiliza carnete TIR.
Ordinul a fost emis în vederea aplicării Codului Vamal al Uniunii Europene.
Ordinul vizează transportatorii internaționali de mărfuri, persoane fizice sau persoane juridice, care efectuează transporturi de bunuri importate în Uniunea Europeană sau bunuri exportate în afara Uniunii Europene, în vederea efectuării formalităților vamale.
Procedura vizează acordarea dreptului de utilizare a carnetelor TIR, carnete care reprezintă practic declarația vamală pentru transportul de mărfuri.
Persoanele interesate să utilizeze carnete TIR vor depune o cerere la Autoritatea Vamală la care este arondat sediul social sau domiciliul persoanei interesate. Cererea nu se depune direct, ci prin intermediul asociației garante.
Asociația garantă este asociația autorizată de către autoritatea vamală să elibereze carnete TIR și să acționeze în calitate de garant pentru persoanele care utilizează carnete TIR.
Autorizația se acordă persoanelor fizice sau juridice care:
a) nu au obligații bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuții, inclusiv contribuțiile individuale ale salariaților și orice alte venituri bugetare, cu excepția celor eșalonate și/sau reeșalonate la plată, precum și a celor suspendate în condițiile legii;
b) nu înregistrează debite față de autoritatea vamală;
c) nu sunt în stare de insolvență, nu se află în procedură de reorganizare ori lichidare judiciară sau nu figurează în evidența specială și/sau în lista contribuabililor inactivi;
d) nu au comis abateri grave sau repetate împotriva legislației vamale sau fiscale.
La cerere trebuie atașate o serie de documente, cum ar fi:
a) formularul-tip de autorizare; actul constitutiv al persoanei; statutul persoanei;
b) autorizația privind înființarea în calitate de persoană fizică autorizată, după caz;
c) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerțului;
d) copii ale ultimelor acte adiționale la actul constitutiv al persoanei;
e) licența de transport sau, după caz, certificatul de transport în cont propriu;
f) o declarație pe propria răspundere privind experiența în transport;
g) o declarație-angajament; o scrisoare de bonitate.
Autoritatea vamală verifică documentația depusă dacă sunt îndeplinite condițiile pentru acceptarea respectivei cereri, iar în cazul în care sunt îndeplinite aceste condiții, comunicarea acceptării cererii se efectuează în maxim 30 de zile.
Data publicării: 02.07.2019 (2.538 vizualizări)
|
|
|