Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2018
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2019
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2019
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Autorizare persoane fizice și juridice pentru utilizare carnete TIR


După cum v-am informat, în Monitorul Oficial nr.532 din 28 iunie 2019, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.1503/2019 din 3 iunie 2019 pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea persoanelor fizice și juridice de a utiliza carnete TIR.

Ordinul a fost emis în vederea aplicării Codului Vamal al Uniunii Europene.

Ordinul vizează transportatorii internaționali de mărfuri, persoane fizice sau persoane juridice, care efectuează transporturi de bunuri importate în Uniunea Europeană sau bunuri exportate în afara Uniunii Europene, în vederea efectuării formalităților vamale.

Procedura vizează acordarea dreptului de utilizare a carnetelor TIR, carnete care reprezintă practic declarația vamală pentru transportul de mărfuri.

Persoanele interesate să utilizeze carnete TIR vor depune o cerere la Autoritatea Vamală la care este arondat sediul social sau domiciliul persoanei interesate. Cererea nu se depune direct, ci prin intermediul asociației garante.

Asociația garantă este asociația autorizată de către autoritatea vamală să elibereze carnete TIR și să acționeze în calitate de garant pentru persoanele care utilizează carnete TIR.

Autorizația se acordă persoanelor fizice sau juridice care:
a) nu au obligații bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuții, inclusiv contribuțiile individuale ale salariaților și orice alte venituri bugetare, cu excepția celor eșalonate și/sau reeșalonate la plată, precum și a celor suspendate în condițiile legii;
b) nu înregistrează debite față de autoritatea vamală;
c) nu sunt în stare de insolvență, nu se află în procedură de reorganizare ori lichidare judiciară sau nu figurează în evidența specială și/sau în lista contribuabililor inactivi;
d) nu au comis abateri grave sau repetate împotriva legislației vamale sau fiscale.

La cerere trebuie atașate o serie de documente, cum ar fi:
a) formularul-tip de autorizare; actul constitutiv al persoanei; statutul persoanei;
b) autorizația privind înființarea în calitate de persoană fizică autorizată, după caz;
c) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerțului;
d) copii ale ultimelor acte adiționale la actul constitutiv al persoanei;
e) licența de transport sau, după caz, certificatul de transport în cont propriu;
f) o declarație pe propria răspundere privind experiența în transport;
g) o declarație-angajament; o scrisoare de bonitate.

Autoritatea vamală verifică documentația depusă dacă sunt îndeplinite condițiile pentru acceptarea respectivei cereri, iar în cazul în care sunt îndeplinite aceste condiții, comunicarea acceptării cererii se efectuează în maxim 30 de zile.


Data publicării: 02.07.2019 (1.270 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Atribuirea numărului de ordine pentru casele de marcat cu jurnal electronic se poate face și prin Spațiul Privat Virtual (20.11.2019) (596 vizualizări)
- Noutăți legislative cu incidență fiscală în perioada 21 octombrie-10 noiembrie 2019 (12.11.2019) (1.533 vizualizări)
- Stabilire din oficiu impozit pe veniturile persoanelor fizice (08.11.2019) (1.325 vizualizări)
- Norme de compensare datorii și creanțe (05.11.2019) (1.553 vizualizări)
- Noutăți legislative cu incidență fiscală în perioada 14-20 octombrie 2019 (21.10.2019) (1.897 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- În ce conturi se plătesc obligațiile declarate prin D112? (02.09.2019) (2.288 vizualizări)
- Cum aflăm IBAN-ul contului unic pentru plata obligațiilor fiscale din declarația unică (07.12.2018) (4.804 vizualizări)
- Este obligatoriu registrul unic de control pentru PFA? (27.12.2017) (9.958 vizualizări)
- Se va folosi formularul 700 pentru anularea prin opţiune a codului de TVA? (12.12.2017) (4.498 vizualizări)
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (4.698 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2019 Pandora Impex SRL.