|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Aprobarea procedurii de acordare a eșalonării la plată |
În Monitorul Oficial nr.1104 din 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr.3896 din 6 noiembrie 2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea anexei nr.2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central.
În contextul în care măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăți de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceștia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, prin OUG nr.181/2020 a fost reglementată o procedură specială de eșalonare la plată, mai avantajoasă pentru contribuabili decât eșalonarea clasică prevăzută în Codul de procedură fiscală.
Eșalonarea la plată se aprobă pentru o perioadă de cel mult 12 luni, fără constituirea de garanții, și vizează obligațiile fiscale principale și accesorii a căror scadență s-a împlinit după data declarării stării de urgență (16 martie 2020) și nestinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.
Eșalonarea la plată nu se acordă pentru obligațiile fiscale în sumă totală mai mică de 500 lei în cazul persoanelor fizice și 5.000 lei în cazul persoanelor juridice.
Pentru a beneficia de eșalonarea la plată, debitorul trebuie să depună o cerere la organul fiscal, până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.
Cererea debitorului se soluționează de organul fiscal în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, prin decizie de eșalonare la plată ori decizie de respingere, după caz.
Pentru a beneficia de eșalonarea la plată, debitorul trebuie să îndeplinească cumulativ și următoarele condiții:
a) să nu se afle în procedura falimentului; să nu se afle în dizolvare;
b) să nu înregistreze obligații fiscale restante la data declarării stării de urgență și nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
c) să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară;
d) să aibă depuse toate declarațiile fiscale.
Pe perioada de valabilitate a eșalonării, decizia de eșalonare la plată poate fi modificată, de cel mult două ori, la cererea debitorului, prin includerea în eșalonare a altor obligații fiscale.
Pe perioada pentru care au fost acordate eșalonări la plată, începând cu data de 26 decembrie 2020, pentru obligațiile fiscale eșalonate la plată, se datorează și se calculează dobânzi la nivelul de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere.
Pentru sumele care fac obiectul eșalonării la plată a obligațiilor fiscale nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită, de la data comunicării deciziei de eșalonare la plată.
Debitorii care la data depunerii cererii de eșalonare la plată potrivit prezentului capitol au în derulare eșalonări la plată acordate potrivit Codului de procedură fiscală pot beneficia de înlesniri la plată potrivit prezentei ordonanțe de urgență.
Data publicării: 20.11.2020 (2.490 vizualizări)
|
|
|