|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Aprobarea majorării plafonului de încasări în numerar de la persoane fizice |
În Monitorul Oficial al României, partea I, nr.603 din 08.08.2016, a fost publicat Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr.1265/2016 privind aprobarea procedurii de aplicare a prevederilor art.4^1 din Legea 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare. Potrivit prevederilor acestui articol, organizatorii de nunţi şi botezuri, pentru operaţiunile de încasari în numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent în administrarea obligatiilor lor fiscale aprobarea unui plafon mai mare de încasări, în cazul în care aceştia prezintă organului fiscal informaţii din care rezultă că încasările de la persoane fizice generate de organizarea de astfel de evenimente depăşesc plafonul standard de 10.000 lei/zi. La stabilirea plafonului, organul fiscal va avea în vedere încasările pe care organizatorii de nunţi şi botezuri le-au avut anterior din astfel de evenimente.
Prin ordin, a fost stabilită în detaliu procedura de aplicare, aprobându-se modelul de cerere, precum şi documentele pe care solicitantul trebuie să le depuna la organul fiscal.
În cererile depuse, organizatorii de evenimente propun plafonul de încasări în numerar aferent serviciilor de organizare de nunţi şi botezuri şi anexează următoarele documente justificative din care să rezulte că încasările în numerar de la astfel de evenimente depăşesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoană:
a) documentul de proprietate sau folosinţă a spaţiului/spaţiilor în care se desfăsoară evenimentul/evenimentele;
b) declaraţia pe propria răspundere a deţinătorului spaţiului folosit cu destinaţie de organizare de evenimente, cu privire la suprafaţa si capacitatea acestuia (numărul maxim de mese/scaune), însoţită de autorizaţia de funcţionare pentru spaţiul respectiv;
c) situaţia încasărilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni. În cazul organizatorilor de evenimente care nu au încasări pentru o perioadă anterioară de 12 luni, depun situaţia încasărilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai puţin de 2 evenimente;
d) copii ale facturilor emise în baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se întocmeste situaţia prevăzută la lit.c).
Plafonul de încasări în numerar solicitat se stabileşte de organul fiscal competent, în funcţie de nivelul maxim al încasărilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate în perioada menţionată la lit.c).
Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de încasări în numerar, organizatorul de evenimente poate solicita, printr-o cerere, reînnoirea acestuia. În acest caz, acesta depune o cerere de reînnoire a plafonului de încasări în numerar însoţită de situaţia încasărilor pentru fiecare eveniment prevăzută la lit.c) de mai sus.
Data publicării: 10.08.2016 (8.069 vizualizări)
|
|
|