Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2017
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2017
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2017
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

ANAF actualizează formularele 100 şi 710


Începând cu luna septembrie 2017, autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puţin 50 de angajaţi şi care nu angajează persoane cu handicap într-un procent de cel puţin 4% din numărul total de angajaţi, plătesc lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap.

Conform dispoziţiilor art.90, alin.(4) din Codul de procedură fiscală, a fost reglementată modalitatea de îndeplinire a obligaţiilor fiscale în cazul persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa. Codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa, a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.

Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.587/2016, după cum urmează:
- completarea formularelor 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” şi 710 "Declaraţie rectificativă” cu rubricile necesare aplicării dispoziţiilor art.90 alin.(4) din Codul de procedură fiscală;
- modificarea corespunzătoare a instrucţiunilor de completare a formularelor 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” şi 710 "Declaraţie rectificativă”.

Reamintim că, începând cu data de 1 septembrie 2017, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.60/2017, a fost modificată Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiind eliminată dispoziţia potrivit căreia contribuabilii pot opta pentru achiziţionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unităţile protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat.


Data publicării: 28.09.2017 (3.156 vizualizări)
Sursa: ANAF


comentarii


Articole recente
- Formularele 220, 223 şi 260 vor fi adaptate modificărilor legislative (14.12.2017) (405 vizualizări)
- ANAF supune dezbaterii publice modificarea Formularului 013 (14.12.2017) (655 vizualizări)
- Vectorul fiscal pentru angajatori este modificat conform Codului Fiscal (14.12.2017) (2.241 vizualizări)
- Procedura de publicare a listelor debitorilor va fi modificată (13.12.2017) (623 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 4-10 decembrie 2017 (12.12.2017) (1.442 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Se va folosi formularul 700 pentru anularea prin opţiune a codului de TVA? (12.12.2017) (2.083 vizualizări)
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (3.657 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (4.128 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (3.885 vizualizări)
- O firmă în procedură de faliment trebuie să depună declaraţia 101? (23.02.2017) (3.990 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2017 Pandora Impex SRL.