Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2017
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2017
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2017
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

ANAF actualizează formularele 100 şi 710


Începând cu luna septembrie 2017, autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puţin 50 de angajaţi şi care nu angajează persoane cu handicap într-un procent de cel puţin 4% din numărul total de angajaţi, plătesc lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap.

Conform dispoziţiilor art.90, alin.(4) din Codul de procedură fiscală, a fost reglementată modalitatea de îndeplinire a obligaţiilor fiscale în cazul persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa. Codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa, a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.

Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.587/2016, după cum urmează:
- completarea formularelor 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” şi 710 "Declaraţie rectificativă” cu rubricile necesare aplicării dispoziţiilor art.90 alin.(4) din Codul de procedură fiscală;
- modificarea corespunzătoare a instrucţiunilor de completare a formularelor 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” şi 710 "Declaraţie rectificativă”.

Reamintim că, începând cu data de 1 septembrie 2017, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.60/2017, a fost modificată Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiind eliminată dispoziţia potrivit căreia contribuabilii pot opta pentru achiziţionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unităţile protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat.


Data publicării: 28.09.2017 (2.428 vizualizări)
Sursa: ANAF


comentarii


Articole recente
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 9-15 octombrie 2017 (16.10.2017) (1.127 vizualizări)
- Procedura de înregistrare în scopuri de TVA va fi corelată cu modificarile din Codul Fiscal (13.10.2017) (1.499 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 2-8 octombrie 2017 (09.10.2017) (2.293 vizualizări)
- ANAF reglementează utilizarea banilor din contul de TVA (06.10.2017) (2.897 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 25 septembrie-1 octombrie 2017 (02.10.2017) (1.463 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (3.432 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (3.410 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (3.489 vizualizări)
- O firmă în procedură de faliment trebuie să depună declaraţia 101? (23.02.2017) (3.252 vizualizări)
- Tratamentul fiscal al venitului din lichidarea unei persoane juridice (02.01.2017) (3.015 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2017 Pandora Impex SRL.