|
Nou! |
Am lansat un site de infomaţii fiscale despre contribuabilii din România la adresa firme.consultanti.ro. Vă aşteptăm!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
ANAF actualizează formularele 100 şi 710 |
Începând cu luna septembrie 2017, autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puţin 50 de angajaţi şi care nu angajează persoane cu handicap într-un procent de cel puţin 4% din numărul total de angajaţi, plătesc lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap.
Conform dispoziţiilor art.90, alin.(4) din Codul de procedură fiscală, a fost reglementată modalitatea de îndeplinire a obligaţiilor fiscale în cazul persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa. Codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa, a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.587/2016, după cum urmează:
- completarea formularelor 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” şi 710 "Declaraţie rectificativă” cu rubricile necesare aplicării dispoziţiilor art.90 alin.(4) din Codul de procedură fiscală;
- modificarea corespunzătoare a instrucţiunilor de completare a formularelor 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” şi 710 "Declaraţie rectificativă”.
Reamintim că, începând cu data de 1 septembrie 2017, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.60/2017, a fost modificată Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiind eliminată dispoziţia potrivit căreia contribuabilii pot opta pentru achiziţionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unităţile protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat.
Data publicării: 28.09.2017 (4.283 vizualizări)
|
|
|