Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Experţi contabili judiciari  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2018
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2018
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2018
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Sumar acte normative cu incidenţă fiscală emise în perioada 8-15 martie 2018


Vă aducem la cunoştinţă apariţia următoarelor acte normative:

1. Ordinul preşedintelui ANAF nr.627 din 8 martie 2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art.3, alin.(1), lit.a) sau art.3, alin.(2), lit.a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art.3, alin.(1), lit.b) şi c) din anexa nr.11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.479/2003, către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (Monitorul Oficial nr.238 din 19 martie 2018).
2. Ordinul preşedintelui ANAF nr.673 din 15 martie 2018 pentru modificarea şi completarea unor ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale (Monitorul Oficial nr.243 din 20 martie 2018).

Precizări suplimentare:

1. OPANAF 627/2018 – Procedură transmitere date case de marcat
- Utilizatorii caselor de marcat vor avea obligaţia să transmită către ANAF datele referitoare la operaţiunile efectuate (informaţiile din bonurile fiscale, datele din raportul fiscal de închidere zilnică, informaţiile cu privire la închiderea/deschiderea aparatului).
- În vederea îndeplinirii obligaţiei de mai sus, fişierele XML prevăzute în legislaţia secundară privind casele de marcat (OPANAF 146/2018, HG 479/2003), semnate folosind certificatul digital al casei de marcat, sunt exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern.
- Prin intermediul programului de asistenţă pus la dispoziţie pe portalul ANAF, fişierele XML sunt validate şi ataşate unui fişier PDF. Fişierul PDF cu XML ataşat, semnat cu certificat digital calificat, se comunică ANAF prin mijloace electronice de transmitere la distanţă până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare. Prin perioadă de raportare se înţelege luna calendaristică.
- În situaţia în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligaţia de a informa organul fiscal prin completarea şi transmiterea „Declaraţiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”, al cărei model este prevăzut în anexa la ordin. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare (luna anterioară).
- „Declaraţia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate” se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţia utilizatorilor pe portalul ANAF şi se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
- În cazul în care, după depunerea declaraţiei, utilizatorul constată existenţa unor omisiuni/erori în datele declarate, acesta trebuie să depună o nouă declaraţie completată cu datele care necesită modificarea şi/sau datele care nu au fost declarate.
- Pentru transmiterea fişierelor şi/sau, după caz, a declaraţiei, utilizatorul ori împuternicitul acestuia trebuie să deţină un certificat calificat eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.

Reamintim faptul că, începând cu data de 1 iunie 2018, contribuabilii mijlocii şi mari au obligaţia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, iar contribuabilii mici începând cu data de 1 august 2018.

2. OPANAF 673/2018 – Formulare în domeniul colectării
- Au fost aprobate trei noi formulare în domeniul colectării creanţelor fiscale:
a) Decizie de anulare a actului administrativ fiscal.
b) Decizie de impunere privind obligaţiile fiscale stabilite în urma preluării acestora de la contribuabilii radiaţi.
c) Cerere referitoare la opţiunea de înştiinţare privind modul în care a fost efectuată stingerea obligaţiilor fiscale.

- Au fost modificate următoarele formulare din domeniul colectării:
a) Adresă de înfiinţare a popririi asigurătorii asupra disponibilităţilor băneşti.
b) Somaţie.
c) Adresă de înfiinţare a popririi executorii asupra disponibilităţilor băneşti.
d) Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti.
e) Adresă de suspendare, temporară, totală sau parţială a indisponibilizării conturilor.
f) Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităţilor băneşti.
g) Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti.
h) Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti.
i) Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti.


Data publicării: 21.03.2018 (2.901 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Noutăți legislative cu incidență fiscală în perioada 3-9 decembrie 2018 (10.12.2018) (1.197 vizualizări)
- Norme cotă redusă TVA pentru restaurante (07.12.2018) (982 vizualizări)
- Procedură anulare CASS (06.12.2018) (2.132 vizualizări)
- Modificare punctuală a Codului fiscal adusă de Legea nr.285/2018 (06.12.2018) (1.445 vizualizări)
- Noutăți legislative cu incidență fiscală în perioada 26 noiembrie-2 decembrie 2018 (03.12.2018) (1.183 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Cum aflăm IBAN-ul contului unic pentru plata obligațiilor fiscale din declarația unică (07.12.2018) (2.294 vizualizări)
- Este obligatoriu registrul unic de control pentru PFA? (27.12.2017) (8.162 vizualizări)
- Se va folosi formularul 700 pentru anularea prin opţiune a codului de TVA? (12.12.2017) (3.916 vizualizări)
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (4.307 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (8.894 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2018 Pandora Impex SRL.