|
Nou! |
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa.
Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!
|
Noutăţi în organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili de la 1 ianuarie 2015 |
Ordinul ANAF 3565/2014, publicat în Monitorul Oficial nr. 863 din 27 noiembrie 2014, aduce modificări cu privire la organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili.
Începând cu data de 1 ianuarie 2015, au calitatea de mari contribuabili persoanele juridice române, inclusiv entităţile rezultate în urmă fuziunii cu alţi contribuabili şi sucursalele contribuabililor persoane juridice străine care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, care au calitatea de mari contribuabili la data de 31 decembrie 2014.
Vor fi scoşi din administrarea Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili:
a) contribuabilii mari care nu mai îndeplinesc criteriile de selecţie prevăzute la lit. A din anexa, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor;
b) contribuabilii nou-înfiinţaţi care nu realizează investiţii la nivelul prevăzut la lit. C din anexă vor fi scoşi din administrarea Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili după 2 ani consecutivi în care nu îndeplinesc aceste criterii de selecţie începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili va notifica respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aplicându-se în mod corespunzător.
Pentru selecţia contribuabililor mari administraţi, începând cu data de 1 ianuarie 2015, de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, se suspendă aplicarea criteriului de selecţie prevazuy în anexa nr. 1 lit. A din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3581/2013 privind organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili, în ceea ce priveşte volumbul obligaţiilor fiscale datorate, declarate de către contribuabili şi cifră de afaceri raportată în situaţiile financiare încheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui în care se efectuează actualizarea.
Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de planificare, monitorizare şi sinteză, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile ordinului.
Data publicării: 21.01.2015 (1.577 vizualizări)
|
|
|