Pagina principală  | Articole  | Întrebări şi răspunsuri  | Calculator salarii  | Profesionişti contabili  | Contact 




Legături utile
- Calendarul obligaţiilor fiscale în 2017
- Codul fiscal cu norme 2016 actualizat în 2017
- Codul de procedură fiscală 2016 actualizat în 2017
- Legea contabilităţii republicată

- Convenţii de evitare a dublei impuneri

- Ministerul Finanţelor Publice
- ANAF

- Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România

Nou!
Am înfiinţat un grup de discuţii pe Facebook în care veţi afla noutăţi contabile, veţi putea adresa întrebări şi veţi putea răspunde colegilor de profesie, împărtăşindu-vă experienţa. Adresa grupului este www.facebook.com/groups/grupcontabilitate/. Vă aşteptăm!

Guvernul a stabilit cerinţele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic


Guvernul a modificat, în şedinţa de astăzi, printr-o hotărâre, normele metodologice de aplicare a OUG nr.28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerinţele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie să le îndeplinească pentru a fi autorizate.

Potrivit unei ordonanţe adoptate în luna august de Guvern, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii şi mari, respectiv de la 1 august 2018, pentru firmele mici, realizându-se înlocuirea treptată a celor de generaţie veche cu rolă jurnal de hârtie.

Principalele elemente de noutate cuprinse în actul normativ sunt:
- Fiecare aparat de marcat va trebui să conţină un modul fiscal propriu, prin intermediul căruia controlează operaţiunile specifice activităţii fiscalizate, precum şi un modul de comunicaţie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare şi supraveghere al ANAF.
- Prin implementarea Registrului naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, se crează premisele debirocratizării procedurilor efectuate în legătură cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparaţii, etc.) înregistrarea acestora urmând să se realizeze electronic.
- Face posibilă, la opţiunea contribuabilului, achiziţionarea şi utilizarea unui alt dispozitiv, de tip PC, telefon inteligent, tabletă, POS, conectat la o imprimantă fiscală.
- A fost eliminată obligaţia contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
- Rezumatul bonului fiscal care se transmite la ANAF cuprinde: valoarea totală a bonului fiscal; numărul de ordine al bonului; data, ora şi minutul emiterii bonului; seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal; valoarea totală a TVA pe cote ale acesteia.
- Termenul de valabilitate a autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost majorat de la 3 ani la 5 ani. Totodată, a fost introdusă noţiunea de reautorizare, aceasta putând fi solicitată cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei.

Principalele avantaje ale sistemului de monitorizare propus prin hotărârea de guvern sunt:
- asigură obţinerea mai rapidă de către ANAF a datelor din bonurile fiscale, cu costuri mai mici atât pentru autoritatea fiscală, cât şi pentru contribuabili;
- asigură premisele reducerii semnificative a evaziunii fiscale din domeniul comerţului cu amănuntul şi serviciilor, cu efecte imediate în creşterea veniturilor bugetare;
- asigură un grad înalt de securizare şi implicit riscuri mai mici de nefiscalizare a tranzacţiilor;
- asigură premisele unei concurenţe loiale între contribuabili.


Data publicării: 08.11.2017 (2.870 vizualizări)


comentarii


Articole recente
- Comunicat ITM privind negocierea colectivă pentru punerea în aplicare a prevederilor OUG 79/2017 (22.11.2017) (5.762 vizualizări)
- Luni, 27 noiembrie 2017, termen limită pentru plata impozitului pentru închirierea camerelor în scop turistic (22.11.2017) (1.612 vizualizări)
- Noutăţi legislative cu incidenţă fiscală în perioada 13-19 noiembrie 2017 (20.11.2017) (1.415 vizualizări)
- Comunicat ANAF: Creştere a TVA colectată în trimestrul III, rezultat al acţiunilor de control (16.11.2017) (1.928 vizualizări)
- Situaţia angajatorilor cu datorii la plata asigurărilor sociale (14.11.2017) (2.990 vizualizări)



Întrebări şi răspunsuri recente
- Ce avantaje vor avea contribuabilii care optează pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie 2017? (01.09.2017) (3.572 vizualizări)
- Cât este în prezent impozitul pe tranzacţiile imobiliare? (04.04.2017) (3.884 vizualizări)
- Există obligaţia angajatorilor de a se înregistra ca operatori de date cu caracter personal? (16.03.2017) (3.719 vizualizări)
- O firmă în procedură de faliment trebuie să depună declaraţia 101? (23.02.2017) (3.764 vizualizări)
- Tratamentul fiscal al venitului din lichidarea unei persoane juridice (02.01.2017) (3.363 vizualizări)






Abonare newsletter
Nume:
E-mail:


Ştiri financiare
- Guvernul a aprobat normele de aplicare a programului "Prima Chirie" (25.05.2017)
- Adrian Vasilescu, BNR: "Avem nevoie de o strategie de locuire" (24.05.2017)
- AFI Europa România a înregistrat un venit operaţional net de 12,2 mil. € în T1 (23.05.2017)
- BCR atrage 10.000 de noi clienţi de Mobile Banking în fiecare lună (22.05.2017)
- Ministrul Agriculturii: "Legea risipei alimentare trebuie modificată, de aceea nu sunt încă norme de aplicare" (21.05.2017)
- SAL-Fin: Peste jumătate dintre cererile de soluţionare a litigiilor au fost rezolvate (20.05.2017)
- ANPC a dat amenzi de peste 126.000 lei în complexul Dragonul Roşu (19.05.2017)
- Comisia de recepţie a construcţiilor nu mai poate recomanda amânarea recepţiei, ci doar admiterea sau respingerea (18.05.2017)
- AOAR: Guvernul trebuie să identifice surse reale şi sustenabile de majorare a veniturilor bugetare (17.05.2017)
- Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depăşit numărul de cartele preplătite active (17.05.2017)


Copyright ©2011-2017 Pandora Impex SRL.